رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:در نیمه نخست امسال میزان جواز تاسیس و طرح‌های توسعه صادره برای طرح‌های صنعتی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۴ درصدی برخوردار بوده است.

صدور ۴۳۸ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام خبر فوق افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۴۳۸ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۳ مورد بوده است.

او تصریح کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با میزان سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

فغفوری با اشاره به میزان اشتغالزایی پیش بینی شده در این طرح‌ها یادآور شد: با راه اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۴۷۰ نفر فراهم می‌گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سهم استان در زمینه صدور جواز تاسیس و طرح توسعه نسبت به کشور ۴/۳ درصد می‌باشد که این میزان بیش از سهم جمعتی استان می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صدور جواز تاسیس در استان گفت: تاکنون در استان زنجان یکهزار و ۷۵۵ جواز تاسیس و طرح توسعه صادر شده است که سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۲۸۱ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

او عنوان کرد: اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح‌ها ۵۷ هزار و ۳۰۴ نفر می‌باشد.

فغفوری خاطر نشان کرد: عمده محصولات تولیدی پیش بینی شده برای این طرح‌ها شامل محصولات غذائی وآشامیدنی‌ها، محصولات فلزی، محصولات شیمیائی، منسوجات، لاستیک وپلاستیک، محصولات کانی غیرفلزی، ماشین آلات وتجهیزات، دستگاه‌های برقی می‌باشد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

افزایش ۴۴ درصدی طرح‌های صنعتی در استان زنجان

 

 

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.