فراخوانی گسترده خودروهای بی‌ام‌و؛

تقریبا تمامی خودروهای تولید شده دو سال اخیر بی‌ام‌و فراخوانی می‌شوند

شرکت بی‌ام‌و تعداد بسیار زیادی از اتومبیل‌های خود را به علت وجود نقص فنی در سیستم دوربین‌‎های ایمنی فراخوانی کرد.

فراخوانی گسترده خودروهای بی‌ام‌وبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی BMW هزاران دستگاه از اتومبیل‌های مختلف این شرکت را به دلیل وجود نقص فنی در سیستم دوربین دنده عقب آن‌ها فراخوانی کرد. این فراخوانی شامل تقریبا تمامی مدل‌های تولید شده بی‌ام‌و از سال ۲۰۱۸ به بعد است. آمار‌ها حاکی از وجود این نقص فنی در حدود ۲۵۷ هزار و ۴۸۱ دستگاه از خودرو‌های بی‌ام‌و است.


بیشتر بخوانید: تجلی هنر طراحی بی‌ام‎‌و در کانسپت خودروی BMW 4 + تصاویر


از آنجایی که بی‌ام‌وی در زمینه تولید سیستم‌های نظارت و مانیتورینگ با دیگر صنایع خودروسازی همکاری می‌کند، در طرح تعمیر و رفع نقص فنی دوربین دنده عقب، صاحبان خودرو‌هایی نظیر Rolls-Royce Cullinan، Rolls-Royce Phantom و Toyota Supra نیز باید با مراجعه به مراکز مجاز و تعیین شده از سوی BMW خدمات لازم را دریافت و اتومبیل خود را مورد بازبینی قرار دهند.

فراخوانی گسترده خودروهای بی‌ام‌و

فراخوانی خودروهای بی‌ام‌و به دلیل وجود نفص فنی در سیستم دوربین دنده عقب

در بسیاری از کشور‌های اروپایی دوربین دنده عقب جزئی ضروری از سیستم ایمنی خودرو محسوب می‌شوند و اتومبیل بدون داشتن این ویژگی نمی‌تواند مجوز تردد را دریافت کند. دوربین دنده عقب با کمک حسگر‌های متعددی که روی بدنه خودرو کار گذاشته شده است به راننده در شرایط مختلف رانندگی و به ویژه در هنگام پارک کردن یا بیرون آمدن از محل پارک کمک می‌کند.

این دوربین با اتصال به سیستم‌های کنترلی خودرو نمایی واضح از پشت خود را روی نمایشگر مقابل راننده نشان می‌دهد. قطعا این سیستم تا حد زیادی امکان برخورد با خودرو‌های دیگر و عابران پیاده‌ای که قصد عبور از پست اتومبیل را دارند، کاهش می‌دهد. بر اساس اعلام موسسه ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا دوربین دنده عقب خودرو‌های ۲۰۱۸ به بعد بی‌ام‌و، زاویه‌ نمایی دقیق از پشت خودرو را نشان نمی‌دهد و میزان نور دریافتی از لنز دوربین نیز بسیار کمتر از حالت عادی است.

فراخوانی گسترده خودروهای بی‌ام‌و

بی‌ام‌و به مشتریان خود متعهد شده است که در سریع‌ترین زمان ممکن نفص فنی دوربین دنده عقب را برطرف کرده و اتومبیل‌ها را پس از ارزیابی تمام فاکتور‌های ایمنی در اختیار صاحبان آن‌ها قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

بی‌ام‌و خودرو‌های مدل سال ۲۰۱۸ به بعد خود را فراخوانی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اقای مجری
۲۱:۳۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ای کاش تو ایران که در مورد نقص فنی خودرو از شرکت خودرو که شکایتی می شود تحقیق و بررسی شود و یه همچین اتفاقی هم تو ایران رخ بدهد