سناتور وان هولن اعلام کرد لایحه تحریم‌ اقتصادی ترکیه از سوی نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا در حال نهایی‌شدن است.

مجلس سنای آمریکا در حال نهایی‌کردن لایحه تحریم ترکیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کریس وان هولن» سناتور دموکرات امروز در صفحه توییترش اعلام کرد لایحه تحریم ترکیه به دلیل تجاوز این کشور به خاک سوریه و مورد حمله قرار دادن کرد‌های شمال این کشور از سوی نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در حال نهایی شدن است.

وان هولن در توییتی نوشت: «ترکیه باید هزینه سنگینی را بابت مورد حمله قرار دادن شرکای کُرد ما در سوریه بپردازد. سناتور‌های هر دو حزب این گروه منطقه‌ای را تنها نخواهند گذاشت. لایحه تحریم از سوی هر دو حزب در حال نهایی شدن است».

وان هولن، سناتور دموکرات با لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در این زمینه همکاری کرده تا دو سوم آراء که برای جلوگیری از حق وتوی رئیس‌جمهور لازم است جمع‌آوری شود.

امروز ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه و شرق فرات را آغاز کرد. آنکارا هدف خود را از این عملیات مبارزه با کرد‌های حزب کارگران سوریه که آن‌ها را تروریست می‌نامد اعلام کرده است. حال آنکه دمشق هرگونه تعرض به خاک سوریه را غیرقانونی و مغایر قوانین بین‌المللی دانسته و از آنکارا خواسته نیرو‌های خود را به عقب براند.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود چنانچه ترکیه در سوریه خارج از محدوده خود عمل کند اقتصاد آنکارا را نابود خواهد کرد. ترامپ گفت آمریکا برای کرد‌های حزب کارگران کردستان ۳۰ هزار اسلحه و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار