رئیس انجمن داروسازان استان یزد گفت: بیش از ۴۰ شرکت دارویی در استان یزد با نظارت معاونت غذا و دارو فعالیت می کنند.

محمدرضا پورشفیعی رئیس انجمن داروسازان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ شرکت دارویی در استان یزد با نظارت معاونت غذا و دارو ، گفت: فروش اقلام دارویی و مکمل‌ها  از دانشگاه شهید بهشتی شروع شده است و به تدریج  دارو‌های مخدر در استان یزد هم از طریق داروخانه‌ها توزیع می شود.

او افزود:  بالغ بر ۹۶ درصد پوشش بیمه‌ای در استان یزد داریم  و اگر طرف بیمه‌ای با داروخانه‌ها عقد قرار داد نکند داروخانه‌ها دچار مشکل می‌شوند زیرا داروخانه‌ها اکثریت درآمدشان از کانال بیمه‌ها تامین می‌شود بنابر این بیمه‌ها باید کمی رعایت داروخانه‌ها به خصوص داروخانه‌های جدید را داشته باشند.

پورشفیعی ادامه داد:  اکثر هزینه دارویی کشور مربوط به دارو‌های خاص است که به نحو مناسبی در استان یزد توزیع می‌شود و مراکز بخش خصوصی هم  نشان دادند که می‌توان به مراکز خصوصی هم اعتماد کرد.

رشد هزینه‌ها با درآمد داروخانه‌ها برابری نمی‌کند

رئیس انجمن داروسازان استان یزد  ادامه داد: رشد هزینه‌ها با درآمد داروخانه‌ها برابری نمی‌کند و هزینه‌ها به شدت بالا می‌رود در سال گذشته دارو‌های مصرف مثل انسولین که مصرفش در استان یزد زیاد است سود آن از ۱۲ درصد به ۸ درصد و ۶ درصد کاهش یافت و سرمایه گذاری در این زمینه را دچار مشکل کرد.

پورشفیعی با اشاره راه اندازی نسخه  الکترونیک، گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرح خوبی است و ما از این طرح استقبال می‌کنیم اما  به نظر می‌رسد یک محوریتی باید برای این طرح در نظر گرفته شود تا  یک حالت جزیره‌ای به خود نگیرد.

او افزود: فروشگاه اینترنتی از طرف معاونت غذا و دارو وزارتخانه پروتکل برای فروشگاه اینترنتی تدوین شده است و داروخانه‌ها می‌تواند عرضه دارو داشته باشند نه اینکه تبلیغ کنند.

رئیس انجمن داروسازان استان یزد از مردم خواست تا  از فروشگاه‌های اینترنتی خرید نکنند مگر اینکه بدانند این فروشگاه اینترنتی داروخانه است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار