استاندار ایلام بابیان اینکه در روز دوشنبه ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شده است، گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا هفت صبح سه‌شنبه ۴۷ هزار زائر وارد عراق شده است.

خروج ۴۷ هزار زائر از مرز مهران به عراق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: روز دوشنبه شاهد ورود ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر به خاک عراق بودیم که جمعیت قابل توجهی محسوب می‌شود و با این روند رو به رشد پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز سه‌شنبه این میزان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

او بابیان اینکه از ساعت ۱۲ شب گذشته تا هفت صبح سه‌شنبه ۴۷ هزار زائر وارد عراق شده‌اند، بیان کرد: با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود تعداد ورود زائران از مرز مهران به سمت خاک عراق در روز‌های پیک تردد به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در روز هم برسد.

استاندار ایلام بابیان اینکه امکانات خوبی در طول مسیر‌ها و همچنین مرز‌ها برای زائران تدارک دیده‌شده است، اضافه کرد: در تمام شهر‌های استان‌های لرستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام و مسیر‌های منتهی به مرز‌ها مردم، بنیادها، ان‌جی‌او ها، سازمان‌ها، نیرو‌های مسلح و ... موکب‌هایی دایر کرده و به زائران خدمات خوبی ارائه می‌کنند که باید از آنان قدردانی کرد.

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه پلیس راهور در استان ایلام تمام راه‌ها را مانیتورینگ و مدیریت می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه تردد درراه‌های استان هم‌اکنون روان است و بدون مشکل خاصی مردم به سمت مرز‌ها حرکت می‌کنند.

او افزود: عمده مشکل ما درراه‌ها، بروز تصادفات با عامل انسانی است که به جان باختن مسافران متأسفانه منجر می‌شود لذا از همه رانندگان می‌خواهیم درصورتی‌که خستگی و خواب‌آلودگی به سراغشان می‌آید درراه‌ها استراحت کرده و از زیرساخت‌ها و امکانات پذیرایی مسافران و زائران اربعین هم استفاده کنند تا شاهد بروز مخاطرات نباشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه متأسفانه روز گذشته شاهد دو فقره تصادف منجر به فوت در تونل ایوان و مهران بودیم که خستگی و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه عامل آن‌ها بود، عنوان کرد: مجموعه همکاران ما در استان ایلام زیرساخت‌های جاده‌ای را متناسب کرده‌اند، اما عوامل انسانی همچنان در جاده‌ها به بروز تصادفات منجر می‌شوند.

سلیمانی دشتکی در دومین بخش سخنان خود با اشاره به کاپوتاژ خودرو‌ها از مهران، یادآورشد: در مصوبه ستاد اربعین مرز‌های خوزستان و کرمانشاه برای کاپوتاژ خودرو تعیین‌شده بود و اصلاً صحبتی از مهران در میان نبود، اما با بروز برخی حوادث در داخل کشور عراق ماشین‌هایی که عمدتاً هم‌بار موکب‌ها را همراه داشتند به سمت مرز مهران آمدند و ما به هر صورت با همکاری‌های صورت گرفته توانستیمحدود سه هزار خودرو را از مرز عبور دهیم.

او اعلام کرد: بحث ممنوعیت تردد خودرو‌ها و کاپوتاژ از ۱۵ مهرماه تا دوم آبان ماه برای خودرو‌های اربعین نیست بلکه برای خودرو‌های تجاری و تجار است که از آن‌ها خواسته‌ایم به خاطر ازدحام شدید در مرز مهران در این تاریخ‌ها از دیگر مرز‌های کشور عملیات ترخیص بار و انتقال محموله‌هایشان را انجام دهند.

انتهای پیام/ د

تردد زائران از مرز مهران به عراق

برچسب ها: استانداری ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.