دومین نمایشگاه توانمندی روستا‌ها و عشایر شهرستان فسا به مناسبت ۱۵ مهرماه روز روستا با هدف معرفی توانمندی‌ها و حمایت از تولیدات داخلی در فسا گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر برگزاری این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها، شناسایی بازار‌های مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستا‌ها و عشایر و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها بیان کرد.

مرادی بخشدار مرکزی فسا گفت: در این نمایشگاه روستاییان و عشایر دستاورد‌ها و محصولات کشاورزی، زراعی، باغبانی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی خود را در قالب ۱۲ غرفه به صورت عرصه مستقیم در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

فرماندار ویژه فسا هم در بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به اشتغال کارآفرینان روستای و عشایری خبر داد و گفت: تولیدات روستائیان یک از مهمترین منابع رونق اقتصادی و توسعه روستا‌ها است که شناسایی و حمایت از این توانمندی میتونه نقش بسزایی در اشتغال خانواده‌های روستایی داشته باشد.

آرگیو ادامه داد: دولت برای توسعه اقتصاد روستا‌ها و رونق کسب‌و‌کار‌های اشتغال روستایی سال گذشته ۲۳۷ طرح در بخش‌های کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع دستی با بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که زمینه اشتغال ۸۴۰ نفر فراهم شد و امسال هم با توجه به اینکه ۶۰۰ طرح با اشتغالزایی بیش از ۳ هزار نفر ثبت شده به بیش از ۳۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز است که انشاالله در صورت تخصیص این‌میزان اعتبارات پرداخت خواهد شد.

این نمایشگاه واقع در ترمینال قدیم به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب میزبان علاقمندان به دستاورده‌های روستائیان و عشایر شهرستان فسا هست.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایری در فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.