دو نفر از شهروندانی که پسماند‌های خود را به دستگاه‌های RVM تحویل داده بودند، امشب برنده دوچرخه شدند.

شهروندان به شهرداری قوطی دادند، دوچرخه گرفتند/ نتیجه قرعه کشی دستگاه RVM شهروند اعلام شد + اسامیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فروشگاه‌های شهروند شهرداری تهران طی چند ماه اخیر به منظور کمک به حفظ محیط زیست، اقدام به استقرار دستگاه‌های RVM در فروشگاه‌های شهروند کرد، تا شهروندان در ازای تحویل پسماند‌های پلاستیکی خود مانند انواع بطری‌های نوشیدنی، مجاز به شرکت در قرعه کشی یک دستگاه دوچرخه شوند.

شهروندان که بطری پلاستیکی خود را داخل این دستگاه‌ها می‌اندازند، یک برگه دریافت می‌کنند که باید یک قسمت آن را در صندوقی قرعه کشی اندازند، و قسمت دیگر را هم برای روز قرعه کشی نزد خود نگه دارند.

امشب قرعه کشی دو دستگاه دوچرخه در فروشگاه شهروند سعادت آباد برگزار شد و دو نفر از شهروندان تهرانی به نام های الیکا امینی و کوثر افضل زاده که مواد پلاستیکی خود را به داخل دستگاه RVM انداخته بودند، به قید قرعه برنده شدند.

از ۷۵۰۰ تن زباله‌ای که تهرانی‌ها در روز تولید می‌کنند، ۱۰۰۰ تن آن زباله‌های پلاستیکی است.

در بیشتر نقاط دنیا مردم زباله‌های خود را به شکل سنتی در طبیعت دفن می‌کنند و از آنجاییکه تجزیه پذیری پلاستیک ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌برد، انسان‌ها باید سالیان زیادی شاهد آلودگی محیط زیست باشند تا پس از ۳۰۰ سال این آلودگی به طور طبیعی نابود شود.

رها سازی پلاستیک در طبیعت نه تنها چهره آن را زشت می‌کند، بلکه سبب آلودگی دریاها، رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی می‌شوند، که این نوع آلودگی هم سلامت آبزیان دریایی و هم سلامت محصولات کشاورزی را که با آب‌های آلوده به مواد شیمیایی تغذیه می‌شوند، به خطر می‌اندازد.

طی دهه‌های اخیر کشور‌های مختلف با روی آوری به سمت بازیافت مواد پلاستیکی، موفق شده اند، ضمن جلوگیری از آلودگی محیط به سود اقتصادی هم دست یافته و با یک تیر دو نشان بزنند.

جلوگیری از آلودگی محیط زیستی در کشور ما هم طی سال‌های اخیر به دغدقه جدی دوستداران محیط زیست تبدیل شده و سیاستگذاران این حوزه با طرح‌هایی مردم را تشویق به عدم دورریز پسماند و روی آوری به سمت بازیافت کرده اند.

اهدای دوچرخه به کسانی که مواد پلاستیکی خود را به دستگاه‌های بازیافت تحویل داده اند، یکی از مشوق‌های شهرداری تهران از طریق فروشگاه شهروند است، تا کسانی که گام اول در راستای حفظ محیط زیست را برداشته اند، در گام دوم به استفاده از وسایل نقلیه پاک و غیر دود زا روی آورند.

یکی از شهروندانی در قرعه کشی امشب شهروند حضور یافته است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تا پیش از این همواره قوطی‌های پلاستیکی را به همراه سایر زباله‌های در سطل آشغال می‌ریختم، اما از زمانی که متوجه شدم، با تحویل آن‌ها امکان برنده شدن دوچرخه را دارم و یا می‌توان با جمع شدن آن‌ها اقدام به فروششان کنم، دیگر مواد پلاستیکی را دور نمی‌ریزم و به محل‌های بازیافت تحویل می‌دهم.

انتهای پیام/

اعلام اسامی برندگان فروشگاه شهروند



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار