کارشناس فوتبال گفت: تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی امید نشان از سردرگمی فدراسیون فوتبال دارد.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی امید اظهار کرد: به هر حال این موضوع سردرگمی فدراسیون فوتبال را می‌رساند که در ابتدا فرهاد مجیدی که تجربه کافی نداشت را به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرد و بعد از مدتی این مربی به علت دخالت، از سرمربیگری استعفا داد و سپس استیلی جایگزین او شد. اگر استیلی توانایی هدایت تیم ملی امید را داشت، فدراسیون فوتبال باید از همان ابتدا او را انتخاب می‌کرد.  

او ادامه داد: به نظرم انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی تیم ملی امید از ابتدا اشتباه بود، چرا که او تجربه کافی ندارد و امثال او باید در کنار مربیان بزرگ قرار گرفته و بعد از کسب تجربه هدایت تیم‌های ملی را برعهده بگیرند. علی دایی و علیرضا منصوریان بدون تجربه لازم به عنوان سرمربی تیم‌های ملی بزرگسال و امید انتخاب شدند و فدراسیون فوتبال همان کار را با مجیدی هم کرد. کمیته فنی فدراسیون فوتبال شامل تاج، ساکت، محصص، اکبر محمدی و استیلی هستند که فقط استیلی فوتبال بازی کرده است. انتخاب‌ها در فدراسیون فوتبال به صورت گزینشی و واسطه گری انجام می‌شود.  

قاسمپور: تغییر سرمربی امید نشان از سردرگمی فدراسیون فوتبال دارد/ مدیران، مثل آب خوردن مربی برکنار می‌کنند


بیشتر بخوانید: حمید استیلی سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران شد


ما با کارهای خودمان صعود به المپیک سخت کردیم 

قاسمپور درباره اینکه تیم ملی امید بعد از ۴۰ سال به المپیک صعود می‌کند، گفت: به نظرم گروهی که تیم ملی امید قطر در آن حضور دارند سخت‌تر از گروه تیم ملی امید کشورمان است. اگر نگاهی به لیست بازیکنان تیم ملی امید کنیم، متوجه می‌شویم بیشتر آن‌ها در لیگ برتر بازی کرده اند و باتجربه هستند. همچنین به نظرم تیم ملی چین دردسر ساز نمی‌شود و ازبکستان هم در رده‌های ملی مقامی بدست نیاورده و فقط تیم ملی کره جنوبی حریف قدرتمندی است. ما آن قدر زمان را از دست می‌دهیم که کار‌های خودمان برایمان مشکل به وجود می‌آورد، تا اینکه گروهمان سخت باشد.

 تیم ملی فوتبال یک بازی دست گرمی با کامبوج دارد 

او درباره بازی تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی کامبوج در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: به نظرم این بازی تدارکاتی و دست گرمی برای تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود، چرا که تیم ملی کامبوج در درجه‌های دوم و سوم آسیا قرار دارد و برای ما مشکل ساز نمی‌شود. به نظرم  تیم ملی در مراحل بعد کار سختی پیش رو دارد.  

قاسمپور: تغییر سرمربی امید نشان از سردرگمی فدراسیون فوتبال دارد/ مدیران، مثل آب خوردن مربی برکنار می‌کنند


بیشتر بخوانید: مجیدی از هدایت تیم امید کناره گیری کرد


قاسمپور درباره لیست تیم ملی فوتبال بزرگسال گفت: لیست تیم ملی به جز اضافه شدن یکی، ۲ نفر تغییر و تحولاتی نداشته است و ویلموتس فقط به اندازه ۶ هفته لیگ برتر از بازیکنان تیم ملی شناخت پیدا کرده است. به هر حال لیست تیم ملی، انتخاب سرمربی است و نمی‌شود از این انتخاب ایراد گرفت.  

تیم های استقلال و پرسپولیس انتظارات را برآورده نکردند 

کارشناس فوتبال درباره وضعیت لیگ برتر فوتبال و اینکه تعطیلاتاین رقابت ها را چطور می‌بیند، گفت: تیم‌های استقلال و پرسپولیس تاکنون نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و عملکرد خوبی نداشتند، اما تیم‌هایی همانند سپاهان، تراکتور و شهرخودرو نتایج خوبی گرفتند و نشان دادند به اندازه استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارند. به هر حال وقفه در لیگ برتر به خاطر اردو‌ها و بازی‌های تیم ملی اجتناب ناپذیر است و در همه جای دنیا یک امر طبیعی است. همچنین تعطیلات لیگ به ضرر تیم‌هایی است که شرایط خوبی دارند و جزء تیم‌های بالای جدول هستند، اما این موضوع برای  تیم‌هایی که تاکنون نتیجه نگرفتند خوب است و در این زمان می‌توانند سروسامان پیدا کنند.  

قاسمپور درباره ارزیابی اش از جابه جایی مربیان در لیگ برتر بیان کرد: به هر حال برکناری مربیان در فوتبال طبیعی است، اما به نظرم این اقدام خوبی نیست. به هر حال مدیران برای حفظ جایگاه خود، سرمربی تیم خود را با یکی، ۲ شکست برکنار می‌کنند. فدراسیون فوتبال آلمان چند سال است شک و تردید دارد که سرمربی تیم خود را عوض کند یا نکند، اما در فوتبال ما مثل آب خوردن مربی جابه جا می‌کنند. مربیان فوتبال، به خصوص خارجی‌ها، زمان می‌برد تا بتوانند تیم خود را بشناسند و باید به آن‌ها ۶، ۷ هفته فرصت بدهند تا توانایی خود را ثابت کنند.


بیشتر بخوانید: عملکرد فرهاد مجیدی در تیم ملی فوتبال امید ایران


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار