وزیر نیرو بر ضرورت تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ تاکید کرد.

ضرورت تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه بررسی مشکلات فراروی صنعت آب و برق استان گفت: علاوه بر ۴۴ طرح افتتاح شده طرح های دیگری برای توسعه زیر ساخت‌ها با اعتبار ۸ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست.

او با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هنرمندانه پیگیر مطالبات استان هستند اضافه کرد: باید با پاسخ به مطالبات مردمی زمینه رضایتمندی مردم و ایجاد فرصت‌های بیشتر را فراهم کرد.

وزیر نیرو اعتبار هزینه شده برای ۴۴ طرح افتتاح شده در برخی شهرستان‌های استان را بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌هایی که به مصرف بهینه انرژی به ویژه انرژی‌های تجدید ناپذیر کمک می‌کند شاهد صیانت از منابع ارزشمند انرژی باشیم.

اردکانیان به ضرورت تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت نیرو در کشور اشاره کرد و افزود: کمک به کاهش تنش آبی در شهر یاسوج در کنار تامین آب مورد نیاز روستاه‌های مسیر، اراضی و باغات کشاورزی از جمله مزایای بزرگ این طرح خواهد بود.

وزیر نیرو گفت: تلاش شده به اتفاق معاونت‌های مختلف در این سفر چگونگی تامین آب آشامیدنی شهر لیکک، اجرایی شدن سد آبریز، برسی وضعیت سد چم شیر، نیاز برق استان و افزایش ۲۵۰ مگاواتی از ۵۰۰ تا ۷۵۰ مگاوات در برخی نقاط، وضعیت آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی در دشت امامزاده جعفر گچساران، بهسازی شبکه‌های توزیع و انتقال آب در روستاه‌ها، آب بها و اجرایی کردن نیروگاه خورشیدی و تسهیل برای ورود سرمایه گذاران در این نیروگاه برای رسیدن به شرایط دلخواه بررسی شود.

انتهای پیام/غ

تامین آب مورد نیاز روستاه‌های مسیر سد تنگ سرخ

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
تنش آبی در شهر یاسوج یا در شهر شیراز؟؟؟