جوادی یگانه گفت: شهر کودکان رنگی است و در نقاشی آن‌ها به جای خودرو حیوان و برکه وجود دارد.

نقش بستن نقاشی کودکان در بیلبورد‌های تبلیغاتی/ ابعاد هویت شهر تهران باید برای کودکان کشف شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آثار منتخب اولین دوره مسابقه نقاشی کودکان شهر تهران با موضوع شهری که من دوست دارم در جمع خبرنگاران گفت: در نمایشگاه تهران شهری که من دوست دارم شاهد هستیم یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران شکل گرفته است، زیرا یکی از محور‌های مدیریت شهری تهران شهر دوست دار کودک است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که کودک باید شهر را دوست داشته باشد گفت: نقاشی کشیدن کودکان با حوزه شهر تهران به ما نشان می‌دهد که کودکان شهر خود را چگونه می‌خواهند و ما در این نمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که شهر کودکان رنگی است و در این شهر به جای خودرو حیوان و برکه وجود دارد.

او در تشریح وظایف مدیریت شهری در قبال کودکان تصریح کرد: ایده ما این است که شهر باید ایمن و مناسب باشد و باید تلاش کنیم کودکان را علاقمند کنیم و مفاهیم را در نظر بگیریم مانند پسماند، آلودگی هوا، ترافیک و ... و تلاش کنیم کودکان را از ابتدای سنین کودکی خود دغدغه‌مند کنیم.

جوادی یگانه اشاره کرد: نمایشگاه شهری که من دوست دارم تعامل کودک و شهر را نشان می‌دهد و ما فارغ از موارد زیر ساختی باید تلاش کنیم فرهنگ فردا سر چشمه گرفته از ایده و خلاقیت کودکان باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به المان‌های شهری گفت: در نقاشی بسیاری از کودکان ملاحظه شد که آن‌ها تئاتر شهر را در نقاشی به تصویر کشیده‌اند و این نشان می‌دهد که ابعاد هویتی شهر باید برای کودکان کشف شود.

او در پاسخ به این سوال که آثار برگزیده کودکان در این جشنواره چگونه در سطح شهر به نمایش درخواهد آمد، گفت: از دیروز بسیاری از آثار برگزیده این نمایشگاه در بیلبورد‌های تبلیغاتی در سطح شهر نصب شده و تلاش ما این است که در آینده نزدیک این آثار را به شکل کتابچه‌ای نفیس گردآوری کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار