شهردار برکنار شده آبپخش از توابع شهرستان دشتستان که دوشنبه با رای شورا از کار خود برکنار شده بود، با نامه سرپرست فرمانداری دشتستان به جای خود بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اعظم صمصامی نخستین شهردار زن استان بوشهر در نشست شورای شهر آب پخش که شامگاه دوشنبه هشتم مهر با حضور هر پنج عضو شورا برگزار شد، با ۴ رای موافق و یک رای ممتنع، از سمت شهرداری این شهر برکنار شد و جعفر مهرآوران بومی شهر آبپخش و از کارکنان شهرداری همان شهر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

پس از برگزاری این جلسه، صمصامی اعلام کرد که برکناری او غیرقانونی است و به کار خود در شهرداری ادامه خواهد داد.

او گفته بود، طبق قانون باید شورای شهر ابتدا به شهردار تذکر دهد بعد سوال‌های خود را کتبی مطرح کند و در صورت قانع نشدن از پاسخ‌های شهردار او را استیضاح کند، اما هیچ کدام از این کار‌ها انجام نگرفته است.

شنیده‎ها حاکی است سه‌شنبه و چهارشنبه هم صمصامی با وجود برکناری در محل کار حاضر شد و شهرداری آبپخش همزمان با دو شهردار اداره شد.

اما امروز نامه سرپرست فرمانداری دشتستان و رئیس هیات تطبیق مصوبات شورا‌های دشتستان، به رئیس شورای آبپخش منتشر شد مبنی بر اینکه مصوبات جلسه هشتم مهر مغایر قانون است.

در این نامه آمده است: «بازگشت به نامه شماره ۱۰۳۵ مورخ ۹۸/۷/۸، پس از طرح موضوع در هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان دشتستان، به استناد ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، مغایر با قانون تشخیص داده شد».

به این ترتیب صمصامی به جای خود باز می‌گردد.

صمصامی آذر ۹۶ به عنوان شهردار آبپخش شروع به کار کرد.

انتهای پیام/ک

صمصامی به شهرداری آبپخش بازگشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه دریانورد
۲۲:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
افرین به سرکار خانم صمصامی درود وسپاس