مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بانوان می توانند در عرصه های قرآنی و شکل دهی یک جامعه ی قرآنی تاثیر بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: پس از اختتامیه‌ی بخش آقایان در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، بخش مسابقات خواهران با ۲۱۶ نفر شرکت کننده افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک با اشاره به نقش پر رنگ بانوان در این دوره از مسابقات افزود: در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تعداد قابل توجهی از بانوان در صحنه‌ی مسابقات بخش آقایان حضور داشتند و همه روزه پای محافل قرآنی بودند.

او با اشاره به حضور موفق بانوان در مسابقات قرآنی گفت: در آستانه‌ی افتتاحیه‌ی مسابقات بخش بانوان با افزایش کمی نسبت به حضور برادران در مسابقات مواجه هستیم، همچنین در بین پذیرفته شدگان و مقام آوران مسابقات کتابت قرآن کریم بانوان حضور موفقی در عرصه‌ی این دوره از مسابقات داشتند و تعدادی از آن‌ها هم در رشته‌ی کتابت قرآن صاحب امتیازات قابل توجهی شدند و افتخارآفرینی کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: حضور بانوان در عرصه‌های قرآنی با مختصات خود یکی از ضرورت‌هایی است که می‌توان گفت در جامعه‌ی امروز جایش خالی است و یا بیش از آن ظرفیتش بالا نیست، اگر که زمینه‌ی حضور بانوان به عنوان فرهیختگان قرآنی و نیمی از جمعیت کشور فراهم شود می‌توانند در شکل دهی یک جامعه‌ی قرآنی تاثیر بسزایی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بلک با اشاره به نقش بانوان در خانه و جامعه گفت: بانوان سرزمین ما، مادرانی هستند که می‌توانند انگیزه‌های لازم را به فرزندانشان بدهند و تربیت آن‌ها رابر مبانی قرآن تغییر دهند و می‌توان با این قشر فرهیخنه به قله‌های رفیع که تا حالا پیموده نشده، برسیم.

او با اشاره به اولین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن کریم به عنوان یکی از از بخش‌های اصلی این دوره از مسابقات افزود: کتابت قرآن کریم آمیختگی هنر با دست توانمند و با انگیزه‌ی انسان‌های با ایمان است و خلق یک اثر زیبا قرآنی معنای بسیار بلندی دارد و این یک الگوی قابل توجه در عرصه‌ی هنر است تا توانمندی‌های سر انگشت هنرمندان را به انگیزه‌های آسمانی و الهی و خلق آثار جاودان پیوند دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: استان اصفهان یکپارچه مشتاق این است که همواره میزبا ن این مسابقات باشد، اما در همه جای مرز و بوم ایران افتخارات و اشتیاق قرآنی وجود دارد و بایستی که مجال برگزاری این مسابقات برای همه‌ی کشور وجود داشته باشد.


انتهای پیام/م
 

نقش پر رنگ بانوان در مسابقات سراسری قرآن کریم

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.