رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز دشمن از اقتدار نظامی ایران در هراس است و هرگز فکر حمله به ایران را در سر خود نمی‌پروراند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروزدر افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم، با اشاره به اینکه قرآن کریم قول یک شاعر یا یک کاهن نیست، اظهار داشت: قرآن قول پیامبر اکرم (ص) است و مفاهیم و کلمات نورانی از آسمان بر قلب وی نازل شده و اینچنین قرائت شده است.

او افزود: قرآن کتاب هدایت بشر برای رسیدن به کمال خدا است و اگر این وحی نبود توانایی رسیدن به آیات قرآن وجود نداشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قرآن برای کسانی که اهل تقوی هستند، نازل شده است، گفت: کسانی که ایمان به غیب دارند، نماز برپا می‌دارند، انفاق می‌کنند، ایمان به رسولان، کتب آسمانی دیگر و آخرت دارند و این از بسته‌های حمایتی قرآن است.

او تصریح کرد: برتری قرآن به سایر کلام‌ها مانند برتری خداوند به سایر مخلوقات است و سایر کلام‌ها نیازمند قرآن هستند در صورتی‌که قرآن به کتاب و کلام دیگری نیاز ندارد.

خاموشی ادامه داد: برای فهم بیشتر بشر از کتاب خدا، عترت آمده، چرا که اهل بیت (ع) صاحبان اندیشه هستند و آیات قرآنی را به درستی می‌دانند.

او با اشاره به اینکه قرآن نسخه راه ماست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تفکر قرآنی است و امام خمینی (ره) به مردم فهماند که اگر فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشید پیروز خواهید شد و به اوج قله‌های پیروزی می‌رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: امروز دشمن از اقتدار نظامی ایران در هراس است و هرگز فکر حمله به ایران را در سر خود نمی‌پروراند.

او افزود: موضوعی که فرهنگ ایثار و شهادت به ما یاد داد این است که ملازم امام، رهبری و معصوم دینی باید بود.

خاموشی با بیان اینکه متولیان کشور باید جایگاه قرآن را حفظ کنند، گفت: در این‌صورت کشور حفظ شده و توسعه می‌یابد و دشمن فکر تعدی به کشورمان را نخواهد کرد.

او ادامه داد: مسابقات قرآن به عنوان پرچمداری مکاتب اسلامی است و رتبه نخست را در میان مسابقات جهان اسلام دارد و به واقع باید از نظر کیفیت و کمیت فرهنگ قرآنی قرآن را با آموزه‌های اهل بیت (ع) عجین مردم و همیشه پرچم جهان اسلام را حفظ کنیم.

انتهای پیام/م

 

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از تفکر قرآنی است

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.