چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی اصفهان و با حضور قاریان برجسته از سراسر کشور در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با اشاره به اینکه پیروزی در مسیر قرآن بودن کسب میشود گفت:قله دفاع مقدس امروز در یمن سوریه و.. است و نقشه و معادلات دشمن را برهم زده است و  آنچه در دوران دفاع مقدس دشمن را زمین گیر کرد همین روحیه قرآنی رزمندگان بود.

او با اشاره به اینکه  حوزه‌های علمیه اصفهان همواره در طول تاریخ در تولید تفکر قرآنی پیشگام بوده اند افزود:فرهنگ قران به ما یاد داده ولایت پذیر باشیم و امنیت بر همین محور تولید میشود، .

آیت الله طباطبایی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم با تاکید بر اینکه قرآن برای همه مسلمانان افتخار  و معجزه پیامبر در دست امت اسلامی است گفت:بعد از انقلاب توجه خوبی به قرآن در کشور شد و هم اکنون نیاز داریم مدارس ما در حفظ قرآن هم‌فعال باشند.

او داشتن صبر و تقوا و اتحاد را عاملی برای غلبه بردشمن دانست؛ و ادامه داد این توصیه قرآن است.

چهل و دومین دوره مسابقات بین المللی مسابقات قرآن کریم که از ششم مهرماه در دو بخش خواهران و برادران برگزارمی گردد. در رشته‌های مختلف از جمله قرائت قرآن، حفظ کل قرآن ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان و همخوانی همچنین مسابقه‌ی کتابت قرآن کریم برای اولین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

اختتامیه این مسابقات ۱۹مهر در اصفهان برگزار میشود و برترین هایش به مسابقات جهان اسلام راه پیدا میکنند.
 
انتهای پیام/ی
 
 

چهل و دومین دوره مسابقات بین المللی مسابقات قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.