آموزش و پرورش موضوع حفظ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار داده و با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در مسابقات حفظ جزء ۳۰ مشارکت دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه رقابت‌های ترتیل و حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم اظهار کرد: در شرایط فعلی که کشور مورد هجوم دشمنان قرار گرفته همدلی و کارگروهی مهم‌ترین نیاز کشور است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این همدلی و همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه شکل گرفته که یکی از جلوه‌های آن ادغام مسابقات شکوفه‌های اوقاف و مسابقات قرآن آموزش و پرورش و واگذاری مسابقات قرآن زیر ۱۸ سال به آموزش و پرورش است.

او بیان کرد: آموزش و پرورش موضوع حفظ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار داده و با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در مسابقات حفظ جزء ۳۰ مشارکت دهد.

مسیب‌زاده در انتقادی از صدا و سیما اضافه کرد: حداقل انتظار از دستگاه‌های مرتبط نشر فرهنگ قرآنی و اطلاع‌رسانی مسابقات است و این رسالت به صورت ویژه بر عهده صدا و سیما قرار دارد، اگر زمان شبکه قرآن به مسابقات قرآن اختصاص نیابد، انتظاری از سایر دستگاه‌ها نمی‌توان داشت.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به آیه «و اعتصموا بحبل الله و لا تفرقوا» بار دیگر تأکید کرد: مطابق آیات قرآن وحدت نه یک پیشنهاد بلکه الزام است و همه دستگاه‌ها باید متحدانه برای نشر فرهنگ قرآنی تلاش کنند که این همانا مطالبه رهبری از مسؤولان است.

انتهای پیام/م

 

مراسم اختتامیه رقابت‌های ترتیل و حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم

برچسب ها: آموزش و پرورش ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.