حریرچی گفت: باید از سایر زائران به عنوان سفیر سلامت بهره برد که کمتر شاهد بیماری و خطر جانی برای افراد باشیم.

«سفیران‌سلامت» راهپیمایی اربعین از زائران انتخاب می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت و درمان در همایش بهداشت و درمان در اربعین اظهار کرد: امسال تغییرات قابل توجهی در زمینه ارائه خدمات پزشکی صورت گرفته است به طوریکه باید سعی شود نسبت به سال گذشته در هر جایگاهی که هستیم کمک خود را از زائران دریغ نکنیم تا پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم.

او افزود: به دلیل تراکم جمعیت بالا و ورود سیل عظیمی از زائران به مراکز درمانی، همانند سال‌های گذشته شاهد بیمارانی که دچار سرماخوردگی شدند و یا بیمار‌ان سرپایی هستیم، البته باید در این راه همه با اتحاد تلاش خود را دو چندان کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران حسینی ارائه دهیم.

حریرچی در ادامه تصریح کرد: در مسیر درمان باید همه جوانب را در نظر داشت، زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و باید پیشگیری را در اولویت قرار داده تا تعداد بیماران افزایش نیابد و در کنار بیماران سرپایی از بیماران دیابتی و فشار خون نیز مراقبت کرده و همچنین باید از سایر زائران به عنوان سفیر سلامت بهره برد که کمتر شاهد بیماری و خطر جانی برای افراد باشیم.

آغاز خدمات پزشکی به زائران اربعین از ۱۴ مهر

در ادامه ابراهیم متولیان، رئیس بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: اربعین، افقی برای روشن شدن و پیاده روی نمونه‌ای از قیام و ظهور است که مسلمانان باید با نیت خدمت در این راه قدم بردارند، فلسفه اربعین شروع ظهوراست و حضور در اربعین فقط حضور فیزیکی نیست.
 
متولیان گفت: خدمات پزشکی به زائران اربعین از ۱۴ مهر همزمان با ۷ صفر آغاز می‌شود.
 
رئیس بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: همیشه موضوع بهداشت و درمان درحرکت اربعین یکی از دغدغه‌های تحت الشعاع در این راه است، بنابراین باید برای کاهش تلفات و مصدومان در این راه قدم‌های بلندتری را برداریم تا کمتر شاهد اتفاقات در میان زائران باشیم و همچنین باید با مدیریت اجرایی جدی و صحیح خود را نشان دهیم تا مدیریت فردی از بین نرود.
بیشتر بخوانید: افزایش ۴۰ درصدی نیروی پزشكی در مراسم اربعین
متولیان در پایان گفت: اربعین را باید جریانی برای شروع ظهور دانست چرا که در این حرکت عظیم سایر ادیان مانند ارامنه و بودایی‌ها در این مراسم حضور دارند. اربعین باید مردمی و دولت باید در این امر تسهیل گرا باشد تا فرهنگی گسترده حاکم شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار