اسلامی گفت: بنادر در شهر‌های کوچک امید مردم هستند و باید آن‌ها را نسبت به سال‌های گذشته پر رونق‌تر کنیم.

بنادر در شهر‌های کوچک امید مردم هستند/ بکارگیری بخش خصوصی در بنادر کشور برای توزیع مناسب کالابه گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی در مراسم گردهمایی معاونان سازمان بنادر با بیان اینکه هجمه‌های اقتصادی دشمن به کشور در چند سال گذشته ایجاد شده است گفت: دشمنان در صدد هستند ارزش پول ملی کشور را کاهش دهند و با ایجاد نارضایتی عمومی وضع کشور رو به هم بریزند.

او با اشاره به اینکه پیشرفت کشور باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم با عملکردمان تهاجم دشمن را خنثی کنیم افزود:اقدامات از سوی مردم و مسئولان به گونه‌ای انجام گرفته که اوضاع بر وفق مراد است و خوشبختانه آمار‌ها نشان دهنده افزایش واردات و صادرات است.

اسلامی توضیح داد: جذب بخش خصوصی به بنادر برای بازار‌های هدف و بکار گیری آن‌ها را در دستور کار خود قرارداده ایم که زمینه ساز توزیع متناسب کالا در کشور می‌شود.

او افزود: چنین اقداماتی باعث شده که وزارت خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی هم در توزیع جغرافیایی پای کار بیایند.

اسلامی با اشاره به اینکه توزیع ترکیبی برنامه ای است که اجرای آن باعث شده کالا در حداقل زمان، مسیر مبدا تا مقصد را طی کند ادامه داد: چنین اقداماتی را باید در دستور کار قرارداد تا کالا بصورت هماهنگ به نقاط مصرف ارسال شود.

اسلامی با بیان اینکه ایران دروازه طلایی و اصلی برای ترانزیت در چهارراه جهان است افزود: کالا‌ها از شمال جنوب و شرق و غرب به سراسر جهان ارسال می‌شود و در این حوزه باید زیرساخت و اقدامات ما نسبت به گذشته بیشتر شود تا بتوانیم از فرصت حمل و نقل ترکیبی در این حوزه استفاده کنیم.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: سهم ما در ترانزیت در این چهار راه جهان باید ۱۰ میلیون تن در سال باشد. تجار و بازرگانان هم باید از این فرصت در جهت توسعه و پیشرفت استفاده کنند و سازمان بنادر باید با انجام اقدامات جذاب سهم ترانزیت خود را در این بخش افزایش دهد.

او گفت: در بخش دریایی طی تفاهم نامه‌ای که با کشور‌های حاشیه خزر منعقد شده بندر نوشهر این استعداد را دارد تا بتواند در زمینه گردشگری دریایی و بازرگانی موثر باشد.

عضو کابینه دولت بیان کرد: نیروی انسانی که ما پرورش می‌دهیم باید به سمت انجام کار حرفه ای‌تر با کارآمدی حداکثر و پایدار حرکت کند و ما بتوانیم این اقدامات را به نسل جدید منتقل کنیم.

اسلامی ادامه داد: با جذب شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در بنادر ، تولید بار ایجاد شده و علاوه بر رونق ترانزیت نشاط صادرات و واردات ایجاد می‌شود.

او در پایان گفت: قرارداد‌ها نباید انحصار برای افراد و تصدی گری برای سازمان بنادر ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار