مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارش های همرفتی و رگباری در جنوب شرق کشور احتمال سیلابی شدن مسیل ها طی چند روز آینده مورد انتظار است.

 

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نسبت به سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق خبر داد و گفت: با توجه به بارش های همرفتی و رگباری در جنوب شرق کشور احتمال سیلابی شدن مسیل ها طی چند روز آینده مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه احتمال برخورد صاعقه و بارش های تگرگی تا پایان هفته برای برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست، افزود: امروز در استان های سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، کرمان و هرمزگان، روز پنج شنبه برای استان های سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و برخی مناطق هرمزگان و جنوب شرق فارس و روز جمعه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب غرب کرمان و برخی مناطق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود که با این وجود احتمال صاعقه، بارش های تگرگی و سیلابی شدن مسیل ها در رودخانه های فصلی وجود دارد.

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز در ساعات بعدازظهر برای ارتفاعات شمالی استان تهران انتظار بارش های رگباری را داریم. ضمن آنکه روند کاهش ۲ درجه ای دما طی روزهای آتی برای تهران پیش بینی می شود.


بیشتر بخوانید: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در ۴ استان کشور/آسمان پایتخت کمی ابری است


مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: طی فردا و همچنین روزهای شنبه و یکشنبه برای استان های هرمزگان و بوشهر احتمال رگبار باران وجود دارد.

به گفته وی، امروز برای شمال کشور به ویژه استان مازندران و فردا برای کردستان وقوع بارش های پراکنده محتمل است.

ضیاییان در پایان با اشاره به اینکه روند تغییرات دما طی روزهای آتی چندان چشمگیر نیست، بیان کرد: براساس بولتن های هواشناسی، طی روزهای آتی قدری کاهش دما در جنوب شرق و شرق کشور خواهیم داشت، ضمن آنکه در سایر نقاط کشور به غیر از شمال غرب روند جزئی کاهش دما را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

تغییرات دما طی روزهای آتی چندان چشمگیر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار