مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:احسان به والدین را سفارش مؤکد قرآن و رویکرد کمیته امداد را قرآنی و اهداف کمیته امداد را برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن دانست وبر احترام به سالمندان تأکید کرد.

قریب به ۲۰ هزار سالمند زنجانی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان  به مناسبت هفته تکریم سالمندان و به جهت تبیین برنامه‌های این هفته برگزار شد گفت: کمک به ایتام و نیازمندان، زنان سرپرست خانواده، سالمندان، بیماران و هر خدمتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود ریشه دینی داشته و تفسیر آیه‌های قرآن و احادیث ائمه اطهار (علیهم‌السلام) است.
 
او با اعلام اینکه ۱۳ هزار و ۹۴۹ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: قریب به ۲۰ هزار نفر از سالمندان ساکن در استان زنجان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، اردو‌های زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌باشند.

صفری بابیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانواده‌های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است افزود: در کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف استفاده از تجربیات سالمندان توزیع سبد غذایی، عیادت از سالمندان بیمار و دلجویی از آنان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان هست.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به برنامه‌های هفته تکریم سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح الجنه، طرح‌های غربالگری، بینایی‌سنجی، تهیه عینک و سمعک برای سالمندان، اعزام سالمندان به اردو‌های زیارتی، توزیع سبد غذایی، برگزاری مراسم تجلیل از سالمندان، خاطره گویی و توانمندسازی سالمندان در انجام امورات شخصی از طریق ارائه آموزش‌های لازم توسط کارشناسان از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

صفری در ادامه به بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۹۴۹ خانوار سالمند با جمعیت قریب ۲۰ هزار نفر از خدمات مستمر این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۵۵ درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه فقر و سالمندی دو شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردو‌های زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیاز‌های این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

صفری پیشنهاد تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در حوزه سالمندی را نیز ارائه کرد و گفت: در این هیئت اهمیت و ضرورت دوران سالمندی موردبحث و بررسی قرار گرفته و چاره‌جویی اساسی برای مشکلات سالمندان اتخاذ می‌گردد و برنامه‌های مختلف برای بهبود زندگی سالمندی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان اجرا می‌شود.

شایان‌ذکر است به مناسبت هفته تکریم سالمندان تعدادی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با بدرقه مدیرکل کمیته امداد عازم مشهد مقدس شدند.
 
انتهای پیام/ر

تعدادی از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان عازم مشهد مقدس شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.