رئیس اداره بهزیستی سرپل‌ذهاب گفت : ۸ هزار و ۴۰۰ نفر که ۱۰ درصد از جمعیت این شهرستان را شامل می‌شوند، سالمندان هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن بوچانی رئیس اداره بهزیستی سرپل‌ذهاب گفت : سازمان بهزیستی از مهمترین نهاد‌های حمایتی دولتی است که با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های لازم با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذی‌ربط ارائه خدمات را دارد.

او از سالمندان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت : جمعیت شهرستان سرپل‌ذهاب ۸۵ هزار و ۶۰۰ نفر است که از این تعداد ۸ هزار و ۴۰۰ نفر (۱۰ درصد جمعیت شهرستان)، سالمندان هستند.

او با اشاره به فعالیت یک مرکز نگهداری روزانه سالمندان زیر نظر بهزیستی در این شهرستان مراقبت از سالمندان در منزل را سیاست این سازمان دانست و گفت: خدمات بخش توانبخشی، درمان ویزیت رایگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به جامعه سالمندان ارائه می‌شود.

بوچانی در خصوص برنامه‌های هفته سالمند، افزود: تکریم سالمندان اولویت برنامه‌های ما بوده و با همکاری اداره‌هایی همچون تامین اجتماعی، کمیته امداد، شهرداری، بنیاد شهید، آموزش و پرورش و فرمانداری جلساتی با هدف توجه بیشتر به سالمندان برگزار شده است.

او با اشاره به نیاز و مشکل سالمندان زیر پوشش بهزیستی، گفت: احتیاجات عاطفی، معیشتی، امنیت، احتیاج به شرکت در زندگی اجتماعی و به تفریح نیاز‌های سالمندان است که ان‌شاءالله باهمکاری اداره‌های ذی‌ربط زمینه‌سازی برای ایجاد نیاز‌هایی که در توان داریم فراهم می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

ارائه خدمات و حمایت‌های لازم با حفظ ارزش‌ها و کرامت

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.