رستم وندی گفت: کار‌های خرد و اقدام‌های محلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی مهم دارد و نباید از این مهم غافل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، تقی رستم وندی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در نشست تشکل‌های خیریه استان سمنان در سالن اجتماعات کوثر استانداری سمنان گفت: مقابله و پیشگیری از آسیب اجتماعی فقط نیازمند کار‌های ریشه‌ای و ساختاری نیست و گاه اجرای طرح محلی از بروز بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

او با اشاره به نفوذ فضای مجازی در جامعه امروزی، افزود: حضور جوانان در فضای مجازی با تهدید‌هایی همراه است که با برنامه ریزی و کار‌های خرد می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی ادامه داد: فقر، بیکاری، محرومیت، تغییر سبک زندگی از جمله عوامل آسیب‌های اجتماعی است و انجام کار‌های خرد و اقدامات محلی موثر در پیشگیری است.

رستم وند یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته با ناملایمات زیادی مانند جنگ نظامی، کودتا، ترور و تحریم اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و خم به ابرو نیاورده است، این عملکرد جامعه نشان از جامعه مقاومتی و ریشه دار بودن ارزش‌های کشور است و به دلیل این هویت ایرانی و اسلامی، کشور هیچ‌گاه در اثر فشار دچار فروپاشی نمی‌شود.

او اظهار داشت: تشکل‌های مردم نهاد برای کمک به مردم شکل گرفته‌اند و همواره دست مردم را برای عبور از مشکلات می‌گیرند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ۵۲ درصد جمعیت کشور شهرنشین و ۴۸ درصد روستایی بودند، اما اکنون در چهل سالگی انقلاب ۷۴ درصد جمعیت کشور را جمعیت شهرنشین تشکیل می‌دهد.

او اضافه کرد: میانگین شهرنشینی در جهان ۵۴ درصد است و آمار نشان می‌دهد کشور ۲۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی جمعیت شهرنشین دارد.

رستم‌وند بیان کرد: ابتدای انقلاب ۵۲ درصد جمعیت کشور باسواد بود، اما اکنون ۸۴ درصد جمعیت ایران باسواد و جمعیت دانشگاهی افزایش یافته است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: تعداد دانش آموختگان مقطع کارشناسی در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ برابر شده است.

او به منظور شرکت در نشست تشکل‌های خیریه استان، و بازدید از چند موسسه خیریه، محله‌های مجری طرح یکسان سازی و مرکز افکارسنجی و رصد آسیب‌های اجتماعی استان ۲ روزه به استان سمنان سفر کرده است.

بر اساس رصد اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، حدود ۸۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی استان در ۲۰ درصد از مناطق رخ می‌دهد.

انتهای پیام / م

۷۴ درصد جمعیت کشور شهرنشین است

برچسب ها: استانداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.