رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین در شلمچه گفت: در حال حاضر خط لوله آب شرب مواکب در مرز شلمچه بدون آب است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مکی یازع رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین در شلمچه با بیان اینکه در مرز شلمچه مشکل آب داریم و خط لوله آب منتهی به مواکب وصل نیست و مواکب از این بابت به دردسر افتاده اند، گفت : در حال حاضر آب مورد نیاز از طریق تانکر می رسد و موکب ها از این بابت با مشکل جدی مواجهند از مسئولان ذیربط می خواهیم تا در این باره اقدام جدی و سریع کنند.

اوبا اشاره به فراوانی متقاضیان برپایی موکب در مرز شلمچه ادامه داد: امسال ۴۰۰  موکب کار خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین را در مرز شلمچه انجام می دهند، برخی از مواکب تجمیعی از چند موکب کوچکتر است که با کمک، همراهی و پشتیبانی یکدیگر کار پذیرایی از زائران را به انجام می رسانند.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین در شلمچه افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد مواکب در شلمچه برپا شده اند و آماده پذیرایی از زائرا ن حسینی هستند.

یازع گفت: از چند روز پیش حرکت زائران حسینی به صورت تک نفره یا چند نفره به سوی کربلا آغاز شده و شب گذشته نیز موکب داران مشهدی که قصد خدمات رسانی به زائران در عراق را دارند پس از ۲ ماه پیاده روی به مرز شلمچه رسیدند و پس از گذر از این مرز راهی عراق شدند.

او افزود: تاکنون زائرانی از شهرهای سربندر، بوشهر، آبادان و خرمشهر به عراق سفر کرده اند که با استقبال خوب موکب داران در مرز شلمچه مواجه شدند.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین در شلمچه با بیان اینکه این مسیر به برکت خون شهدا افتخار پذیرایی از زائران اباعبدالله احسین را  یافته است، گفت: عاشقان حسین (ع) در قالب مواکب برای خدمات رسانی به زائران حسین سر از پا نمی شناسند و در این کار از یکدیگر سبقت می گیرند که دیدن این صحنه ها بسیار لذت بخش است.

یازع گفت: شهرستانهای مُهر، کراش و لامرد از استان فارس برای نخستین بار موکب هایشان را در شلمچه برپا کرده اند که این مواکب به صورت شهرستانی حمایت و پشتیبانی می شوند.

او ادامه داد: امید می رود امسال نیز به مثابه پارسال و حتی بهتر از زائران استقبال و پذیرایی کنیم.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی و اسکان ستاد اربعین در شلمچه گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا از خیرین سراسر ایران اسلامی می خواهیم تا ما را در تامین آب معدنی یاری کنند تا بتوانیم آبی بهداشتی و بسته بندی شده را در اختیار زائران قرار دهیم.

انتهای پیام/ د

کمک خیران در تامین آب معدنی در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.