رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۴۶ هکتار در قالب ۹ شرکت گلخانه‌ای در لرستان در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۴۶ هکتار در قالب ۹ شرکت گلخانه‌ای در لرستان در دست احداث است.

عبدالرضا بازدار اظهار داشت: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی برای تولید و بهره‌وری از منابع آب و خاک، احداث شهرک‌های کشاورزی به‌ویژه توسعه کشت گلخانه‌ای است.

او با بیان اینکه در لرستان ظرفیت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، کشت گلخانه‌ای وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۳۴۶ هکتار در قالب ۹ شرکت گلخانه‌ای در لرستان در دست احداث است که سطح مفید آن‌ها ۱۴۰ هکتار گلخانه و ۱۵۰ هکتار گیاهان دارویی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: بخشی از این نوع شهرک‌ها به سرمایه‌‍‌گذار واگذار شده و بخش دیگر باقی مانده که هر نوع سرمایه‌گذاری با توان مالی بتواند ورود کند ما حاضر به واگذاری آن‌ها هستیم تا سطوح کشت‌های گلخانه‌ای در لرستان افزایش یابد.

او تصریح کرد: تقریباً ۴۵ هزار تن محصول کشاورزی از این ۱۴۰ هکتار تولید می‌شود و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.

بازدار با اشاره به روند مساعد کشت‌های گلخانه‌ای در لرستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون سطح گلخانه‌های استان بیش از ۶۵ هکتار است و در حال حاضر هم ۱۷ هکتار در حال دریافت تسهیلات بانکی و اجرای کشت گلخانه‌ای است.

او بیان کرد: فضا برای سرمایه‌گذاری و توسعه این نوع تولید یعنی تولید در فضای بسته بسیار مساعد است و این کشت گلخانه‌ای به لحاظ سلامت محصول، آسیب‌‍‌های غیرمترقبه و بهره‌برداری از منابع آب و خاک بسیار مفید و به صرفه است.

انتهای پیام/ب

۹ شرکت گلخانه‌ای در لرستان در دست احداث است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.