رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای ازنا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا بازار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مطالعات فاز اول و دوم و امکان سنجی و طراحی (تفصیلی) شهرک گلخانه‌ای ازنا در سال جاری با اعتبار ۷۳۰ میلیون ریال انجام شده است.

او با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی در سالجاری برای این طرح افزود: اخذ مجوز آب به میزان ۲۸ لیتردر ثانیه، پیش‌بینی اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای بخشی از زیرساخت‌ها امسال، تخصیص اعتبار مورد نیاز شهرک برای اجرای زیرساخت‌ها به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال، اعتبار مورد نیاز برای اجرای سازه و تاسیسات گلخانه به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد از جمله این اقدامات بوده است.

بازدار گفت: در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح مذکور نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به مشخصات شرکت بهره بردار پروژه شهرک گلخانه‌ای ازنا عنوان کرد: شرکت پویا سبزینه بهره‌بردار شرکت گلخانه‌ای ازناست که مساحت عرصه شهرک ۴۰ هکتار و مساحت مفید آن ۲۹.۵ هکتار است.

او با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای ازنا در روستای چشمه سلطان ایجاد خواهد شد، بیان کرد: تولیدات این شهرک شامل سبزی و صیفی (خیار گوجه فرنگی و فلفل ) است.

بازدار با بیان اینکه در این شهرک سالانه ۱۵ هزار تن محصول در سال با میزان اشتغال ۴۵۳ نفر تولید می‌شود، گفت: در این شهرک ۴۰ درصد صرفه‌جویی در آب در مقایسه با سایر واحد‌های تولیدی دیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه این واحد از نوع مدرن گلخانه‌ای با بستر کشت هیدروپونیک در کشور است، عنوان کرد: تمام اتوماتیک بودن فرآیند تولید، اقتصادی بودن واحد تولید، کاهش هزینه‌های آب و انرژی، تولید محصولات سالم، افزایش راندمان تولید در واحد سطح، کاهش ضایعات به کمتر از یک درصد، افزایش بهره‌وری مصرف آب، استفاده از منابع و نهاد‌های تولیدی، ایجاد اشتغال مولد و جدید، تقلیل مصرف انرژی و تسهیل ارز از طریق صادرات از اهداف و شاخص‌های شهرک گلخانه‌ای ازناست.

انتهای پیام/م

کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای ازنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.