یک منبع در دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد در سفر اخیر عبدالمهدی به عربستان پیشنهاد میانجی‌گری برای اتمام جنگ در یمن مطرح شد که با واکنش‌های مثبتی از سوی مقامات سعودی مواجه گردید.

پیشنهاد میانجی‌گری عراق برای اتمام جنگ یمن واکنش مثبت مقامات سعودی را درپی داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، یک منبع در دفتر عادل عبدالمهدی اعلام کرد نخست‌وزیر عراق در سفر ۴ روز پیش خود به عربستان پیشنهاد میانجی‌گری برای اتمام جنگ در یمن را مطرح کرده است.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق روز چهارشنبه گذشته (۳ مهرماه) با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در جده دیدار کرد.

این منبع گفت: «در سفر اخیر عبدالمهدی به عربستان سعودی پیشنهاد میانجی‌گری میان عربستان و ایران و همچنین برای اتمام جنگ در یمن مطرح شد.»

این منبع به راشاتودی گفت نخست‌وزیر عراق در سفر به عربستان با واکنش‌های مثبتی از سوی مقامات سعودی درباره این میانجی‌گری مواجه شد.

بغداد به طرف سعودی وعده داده تمامی تلاش‌ها برای آرام کردن منطقه را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ای انصارالله یمن ای غیور مردان فرماندهی عالی یمن در قوای سه گانه ترا به رسول الله(ص) قسم به خون شهداء مظلوم یمن و به مادران زینب وار و پدران حسین وار کشور یمن خیانت نکنید.....توقف جنگ و مصالحه با دشمن بدون اعلام تجاوز کار در مجامع بین المللی و عاملان تجاوز و گرفتن خون بهاء شهیدان مظلوم یمن و غرامت آسیب های ناشی از جنگ که تمام زیرساخت های یمن را نابود کرده و از همه اینها مهم تر اینکه مجاهدان انصارالله یمن در جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند و عضوی لاینفک از نیروهای سه گانه ارتش محسوب شوند و در پیکره مجلس و دولت جایگاه خاص و مورد شناخت و احترام بین المللی داشته باشند. بی معنی است همینطور براحتی حالا که در رسیدن به قله رفیع پیروزی و نصرت بر دشمن چیزی نمانده با نادیده گرفتن این مسائل خیانتی عظیم به خون عزیزان یمنی است اگر به این مسائل اهمال و اغماض صورت گیرد........
آخرین اخبار