مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : صاحبان مشاغل باید تا ۴ ماه آینده در صندوق فروش سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه بر نصب صندوق فروش توسط صاحبان حرفه‌ها و مشاغل و اتصال آن به شبکه مالیاتی تاکید کرد و گفت : صاحبان مشاغل و حرفه‌ها باید حتما تا ۴ ماه آینده در سامانه صندوق فروش سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند.

او گفت : فراخوانی به این منظور منتشر شده و طی آن ۱۵ حرفه و ۵۰ شغل مشمول نصب و راه اندازی استفاده از سامانه صندوق فروش می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: این افراد مکلف هستند که در موعد تعیین شده در سامانه مذکور سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و از اول سال ۹۹ از دستگاه صندوق فروش (کارتخوان) استفاده کنند.

این مسئول گفت: فهرست این مشاغل در روزنامه و جراید اعلام شده و در اختیار اتاق اصناف و سایر مراجع ذی صلاح نیز قرار گرفته است.

ملکشاهی مهلت تعیین شده برای این موضوع را از اول مهر ماه به مدت ۴ ماه اعلام کرد و صاحبان مشاغل تا دی ماه فرصت ثبت نام در سامانه فوق را خواهند داشت.

او گفت: صاحبان حِرَف و مشاغل برای ثبت دستگاه صندوق فروش خود، ظرف مهلت مذکور می‌توانند به سامانه Tax.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه‌های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خودشان اقدام کنند.

ملکشاهی گفت: براساس بخشنام‌های که رئیس سازمان امور مالیاتی کشور صادر کرده، مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی‌های قطعی شده خودشان تا پایان مهر ماه اقدام کنند، ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آن‌ها بخشیده خواهد شد.

او افزود: مودیانی نیز که این اقدم را انجام ندهند و تا پایان سال نسبت به پرداخت اقدام کنند، برای واحد‌های تولیدی ماهی ۲ درصد و برای سایر مودیان ماهی ۴ درصد از رقم آن به شکل پلکانی کم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: با روند مذکور تا پایان سال جرایم قابل بخشش برای واحد‌های تولیدی ۹۰ درصد و برای واحد‌های غیر تولیدی و سایر مودیان ۸۰ درصد خواهد بود.

او تاکید و گفت: این بخشودگی بعد از سال دیگر اعمال نمی‌شود لذا توصیه می‌شود، حتما در مهلت مذکور نسبت به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود اقدام کنند .

انتهای پیام/د

آخرین مهلت صاحبان مشاغل در ثبت نام سامانه صندوق فروش

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.