مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه به آغاز ثبت نام برای نصب دستگاه کارتخوان و راه‌اندازی سامانه صندوق فروش برای حدود ۵۰ شغل و ۱۵ رسته شغلی دیگر خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت نام برای نصب دستگاه کارتخوان و راه‌اندازی سامانه صندوق فروش برای حدود ۵۰ شغل و ۱۵ رسته شغلی دیگر، گفت : تاکنون ۳۶ درصد پزشکان کرمانشاه نیز برای نصب دستگاه کارتخوان ثبت‌نام کرده‌اند.

او گفت : تاکنون ۳۶ درصد از پزشکان کرمانشاه در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

او گفت: متوسط مشارکت پزشکان برای نصب دستگاه کارتخوان در کشور ۳۷ درصد است، اما استان‌هایی با ۵۵ درصد مشارکت هم در کشور داریم.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز مهلت ثبت نام برای نصب دستگاه کارتخوان برای پزشکان وجود دارد، گفت: توقع داریم در مهلت باقیمانده پزشکان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ملکشاهی با بیان اینکه درآمد پزشکان صرفا از طریق نصب دستگاه‌های کارتخوان محاسبه نمی‌شود، گفت: روش‌های دیگری نیز برای برآورد درآمد‌های پزشکان وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

او افزود: نصب دستگاه کارتخوان برای پزشکان را با جدیت دنبال می‌کنیم و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح نصب دستگاه کارتخوان و راه‌اندازی صندوق فروش برای ۵۰ شغل و ۱۵ رسته شغلی دیگر نیز اجرا می‌شود، افزود: این گروه‌ها موظفند از ابتدای مهر ماه نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه‌های پرداخت خود در سامانه امور مالیاتی اقدام کنند.

 ملکشاهی گفت: لزوم استفاده از دستگاه کارتخوان و صندوق فروش برای این ۱۵ رسته شغلی از ابتدای سال ۹۹ اجباری خواهد بود.

او تالار‌های پذیرایی، رستوران‌ها، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، فست‌فودی‌ها، مراکز اقامتی، هتل‌ها، نمایشگاه و فروشگاه‌های وسایط نقلیه، وکلا، مشاورین حقوقی، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، آجیل و خشکبار فروشی‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، میوه و تره‌بار فروشی‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم تحریر و نوشت‌افزار فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، گیم‌نت‌ها، کافی‌نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی و الکترونیکی را از جمله مهمترین این گروه‌ها دانست.

ملکشاهی درباره روش‌های مختلفی که ممکن است برخی گروه‌ها با انجام آن از اجرای این طرح سرباز بزنند گفت: اینکه صنفی بخواهد دستگاه خودپرداز به جای دستگاه کارتخوان برقرار کند و از روش‌های دیگر استفاده کند، حتماً فرار مالیاتی محسوب می‌شود که خط قرمز ما است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در ادامه به طرح بخشودگی جرائم مودیان حقوقی و حقیقی که تا پایان مهرماه جاری اعتبار دارد هم اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح اگر مودیان کل مالیات خود را پرداخت کنند از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بهره‌مند می‌شوند.

او گفت: اگر به هر دلیلی مودیان نتواند در این زمان مالیات خود را پرداخت کنند برای مشاغل تولیدی به ازای هر ماه دو درصد و برای سایر مشاغل به ازای هر ماه ۴ درصد از میزان بخشودگی کم می‌شود که البته این شیوه نیز تا پایان سال مهلت دارد .

 

 

انتهای پیام/د

۳۶ درصد پزشکان کرمانشاه نیز برای نصب دستگاه کارتخوان ثبت‌نام کرده‌اند

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.