معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، بااشاره به نظارت مستمر این اداره کل بر وضعیت آلایندگی صنایع گفت : همه واحد‌های صنعتی دارای آلایندگی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : بعد از بررسی‌ها و پایش‌های روزانه و حتی شبانه به صنایع عمده و بزرگی که در برخی موارد از استاندارد‌های زیست محیطی خارج شدند اخطار داده شده که در سریعترین زمان ممکن نسبت به ایجاد و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به رفع آلایندگی اقدام کنند.

او گفت : صنایعی که در راستای رفع آلایندگی اقدام نکنند علاوه بر درج در لیست صنایع آلاینده استان که باعث می‌شود مشمول پرداخت مالیات بیشتر شوند، به مراجع قضایی هم معرفی می‌شوند.

او به آلودگی ناشی از عدم دفع فاضلاب در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در مورد وضعیت فاضلاب شهر کرمانشاه هم به شرکت آب و فاضلاب اخطار لازم داده شده است.

او گفت: به طور قطع در مورد برخورد با آلاینده‌هایی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست شوند با کسی رو دربایستی نداریم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: تاکنون خیلی از مالکان و مسئولان صنایع بزرگ در پی اخطار‌های داده شده صریح این اداره کل، مراجعه کرده و عنوان کردند در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آلایندگی اقدام می‌کنند که این نشان می‌دهد محیط زیست استان قاطع‌تر از همیشه در حفظ میراث محیط زیست این استان تلاش خواهد کرد.

ولی زاده افزود: بعد از مدتی که اخطار داده شد در صورتی که به هر دلیل رفع آلایندگی نشده باشد این اداره کل نسبت به معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام می‌کند.

او افزود: همچنین این معاونت به بخشداران چند شهر استان نسبت به مدیریت پسماند‌های روستایی و چگونگی مدیریت فاضلاب روستا‌ها اخطار لازم را داده است و به شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز اعلام شده آخرین اقدامات خود را در خصوص مدیریت فاضلاب‌های روستایی و تصفیه آن‌ها به ما اعلام کند.

او گفت: گزارش کاملی از وضعیت مدیریت پسماند‌های شهری و روستایی و فاضلاب و تصفیه آن در بخش‌های شهری و روستایی و نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های متولی خدمت استاندار کرمانشاه که بسیار مساله محیط زیست برایشان مهم است تقدیم خواهد شد.

او افزود: از دستگاه‌هایی که با اداره کل محیط زیست استان همکاری کنند تقدیر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

بررسی‌ها و پایش‌های روزانه و حتی شبانه صنایع

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.