معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : حوزه آبخیزداری نیازمند یک طرح جامع و مدون است که باید با هدف تامین منابع آب زیر زمینی، حفظ پوشش گیاهی، خاک و همچنین کمک به معیشت مردم تهیه شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : حوزه آبخیزداری نیازمند یک طرح جامع و مدون است که باید با یک نگاه کلان و باهدف تامین منابع آب زیر زمینی، حفظ پوشش گیاهی، خاک و همچنین کمک به معیشت مردم تهیه شود.

او گفت : مدیریت جامع باعث کاهش آسیب‌ها و پایداری و ارتقاء اکو سیستم‌های طبیعی در حوزه آبخیز می‌شود.

او افزود:بحث توسعه پایدار و منابع تجدید شونده بحث روز دنیاست و با افزایش جمعیت راهی غیراز این که به این سمت برویم نداریم.

معاون استاندار با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حوزه آبخیز داری گفت:امکان اجرای برنامه هابدون مشارکت مردم تقریبا صفر است.

او افزود:دو میلیون و پانصد هزارهکتار منابع طبیعی با یک اداره و منابع مالی و انسانی محدود اتفاق بزرگی رخ نمی‌دهد مگر با جذب مشارکت مردم و بخش خصوصی.

سالاری افزود:باید از نظر اقتصادی مردم محلی را توانمند کرد تا کمتر به منابع جنگلی و طبیعی آسیب برسد و مردم خود در حفظ آن مشارکت داشته باشند.

سالاری افزود:با آموزش مردم و استفاده از قابلیت سازمان‌های مردم نهاد و همچنین اقدامات فرهنگی در روستا‌ها می‌توان به حفظ محیط زیست و منابع تجدید شونده کمک کردو با همکاری مردم جهت توسعه درون زا در روستا‌ها تلاش کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

حوزه آبخیزداری نیازمند یک طرح جامع و مدون

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.