تیم‌های بسکتبال پالایش نفت آبادان و الوارک ژاپن در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های قهرمانی بسکتبال باشگاه‌های آسیا امروز شنبه با برگزاری دو دیدار در مرحله نیمه نهایی پیگیری می‌شود تا پرونده این مرحله بسته و تکلیف تیم‌های فینالیست و رده بندی مشخص شود.  

شاگردان حماد سامری در این رقابت‌ها بازی‌های خوبی انجام داده اند، اما خیلی مطمئن نبودند و همین باعث برخی نگرانی‌هایی شده است. آسمان خراشان آبادانی در بازی نخست خیلی خوب بودند و «المحرق بحرین» را بردند. آن‌ها در بازی دومشان هم به مصاف «فوبون چین تایپه» رفتند و با وجود انجام بازی بسیار خوب در ۳ کوارتر ابتدایی، بازی بدی در کوارتر چهارم انجام دادند، اما در نهایت برنده بازی شدند.

سومین بازی آن‌ها هم «با‌های تک تایلند» بود و نماینده کشورمان برد ارزشمندی را به دست آورد تا به عنوان صدرنشین راهی نیمه نهایی شود.  

پالایش نفت آبادان - الوارک ژاپن / جدال بر سر رسیدن به فینال / آسمان خراشان ایرانی به دنبال جامی دیگر

آرن داوودی ، ارسلان کاظمی، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی بازیکنانی هستند که به عنوان یار کمکی به تیم پالایش نفت آبادان اضافه شده اند و در بازی‌های انجام شده هم حضور آن‌ها بسیار زیاد و موثر بوده است. این بازیکنان به همراه داورپناه و حسن زاده آمار خوبی ثبت کرده اند، اما به خوبی بازی‌های تیم ملی نبوده اند. البته نباید فراموش کرد که این رقابت‌ها با فشردگی بیشتری انجام می‌شود و بازیکنان کمکی هم زمان کمتری در کنار تیم بوده اند.  

پالایش نفت آبادان امیدوار است امسال به قهرمانی برسد و از عنوان قهرمانی پتروشیمی بندر امام که در دور گذشته این رقابت‌ها رقم خورد دفاع کنند، اما به گفته بازیکنان و ستاره‌های این تیم این کار خیلی آسان نیست و تیم‌ها با تدارکاتی مناسبی به این رقابت‌ها آمده اند. الوارک و الریاضی بدون شک رقیبان جدی هستند و باید دید در بازی چه نتایجی رقم می‌خورد.  

تیم بسکتبال «الوارک ژاپن» هم که به عنوان قهرمان کشورش به این رقابت‌ها آمده است، تیم دست و پا بسته‌ای نیست، آن‌ها تیم خوبی دارند و در گروه دوم این رقابت‌ها تنها مقابل الریاضی لبنان شکست خوردند، بر خلاف تصور «الوارک»  که با ۹ بازیکن خوب به این رقابت‌ها آمده است. این تیم هفته گذشته یودای بابا را با دعوت دالاس ماوریکس از دست داد، اما همه بازیکنان آلوارک با کیفیت هستند. میلان مکوان فوروارد قدرتی صرب تبار یکی از این بازیکنان است. او در کنار آلکس کرک، سنتر آمریکایی آلوارک به نماینده ژاپن صلابت زیادی بخشیده است.

پالایش نفت آبادان - الوارک ژاپن / جدال بر سر رسیدن به فینال / آسمان خراشان ایرانی به دنبال جامی دیگر

«آلوارک» نمایش مطلوبی در مرحله گروهی داشت و تنها تجربه بالای الریاضی و اعجوبه‌ای به نام وائل ارکجی شکست این تیم را در کمتر از ۳ ثانیه به پایان بازی رقم زد. گذشته از مکوان و کرک دو ملی پوش برجسته آلوارک به نام‌های جوجی تاکه ئوچی و دیاکی تاناکا هم نمایشی در سطح بالا دارند. نباید از گنکی کوجیما، گارد راس تیزهوش و شوتزن این تیم هم غافل شد. شاید نفت، گارد تند و تیزی مثل ارکجی نداشته باشد، اما بدون شک اگر بازی به زیر سبد کشیده شود، نفت برتری محسوسی نسبت به حریف خود با بازیکنان بعضا کوچک اندامش دارد و می‌توان به شکست این تیم مرموز خوشبین بود.

بازی تیم‌های الوارک ژاپن و پالایش نفت آبادان امروز و از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: 

الریاضی لبنان ۷۷ - آلوارک توکیو ۷۵ / پیروزی نزدیک لبنانی‌ها با طعم صدرنشینی

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان ۶۸ - فوبون برِیوز چین تایپه ۶۶ / پیروزی خفیف شاگردان سامری در دومین گام

حدادی بهترین بازیکن دیدار پالایش نفت آبادان و نماینده تایلند


انتهای پیام / 

پیش بازی دیدار تیم های بسکتبال پالایش نفت آبادان و الوارک توکیو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار