نماینده بسکتبال کشورمان امروز در آخرین دیدار خود در دور گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف تیم میزبان رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم های بسکتبال پالایش نفت آبادان و های تک بانکوک امروز از ساعت 14 و 30 دقیقه در اخرین دیدار خود در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا در دور گروهی به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان حماد سامری در دو دیدار قبلی خو به ترتیب المحرق بحرین و فوبون چین تایپه را شکست دادن بودند و حریفشان هم در دو دیدار قبلی مقابل این دو تیم شکست خورده بود. 

پالایش نفت آبادان -‌های تک بانکوک / گزارش لحظه به لحظه کوارتر نخست

کوارتر نخست / پالایش نفت آبادان ۲۱ -‌های تک تایلند ۲۴ 

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، محمد حسن زاده، مرادی نسب و حاجیان ترکیب آغاز کننده بازی بودند، توپ در ابتدا در اختیار بازیکنان پالایش قرار گرفت، اما اشتباده حامد حدادی در حمله توپ را به تیم میزبان واگذار کرد و در نهایت ۲ امتیاز برای تیم حریف داشت.

نماینده کشورمان در ادامه کار قصد داشت تا امتیازی بگیرد، اما حسن زاده با خطا متوقف شد و ایران صحب پنالتی شد که تبدیل به گل نشد تیم‌های تک در ادامه و روی یک پرتاب ۳ امتیازی اختلاف را به ۵ رساند، اما همکاری حامد حدادی و حسن زاده سرانجام نخستین سبد دو امتیازی را برای ایران در پی داشت. بازیکنان تیم میزبان در ادامه پر اشتباه ظاهر شدند و فرصت‌های کسب امتیاز را از دست دادند، اما همکاری خوب حسن زاده و حدادی بازهم فاصله دو تیم را کمتر کرد. صمد نیکخواه بهرامی در فاصله ۷ دقیقه مانده به پایان این کوارتر موفق شد پرتاب ۳ امتیازی داشته باشد و برای نخستین بار نماینده کشورمان را در بازی پیش بیاندازد.‌های تک در ادامه دوباره امتیاز گرفت. بازیکنان پالایش نفت ابادان در دفاع کمی سر در گم بودند و با وجود این که حریفشان بار‌ها موقعیت‌هایی را از دست داد آن‌ها نتوانستند توپ را به خوبی بچرخانند و با اشتباه هایشان موقعیت‌های خوبی را برای حریف به وجود آوردند. تیم میزبان در ادامه هم نمایش خوبی داشت و توانست مرتبه‌ای دیگر اختلاف را به ۵ امتیاز برساند اسلم دانک الکساندر آب سردی بر پیککره نفتی‌ها بود و باعث شد تا سامری درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد.

پس از این وقت نماینده کشورمان حمله خوبی را تریب داد و توانست با استفاده از پنالتی که به دست آمد امتیاز خوبی بگیرد. پرتاب‌های ۳ امتیازی دقیق و چرخش توپ مناسب در ادامه کار فاصله تیم میزبان با پالایش نفت آبادان را به ۹ امتیاز رساند.

نماینده تایلند، اما خیلی زود ۵ خطا شد و همین فرصت مناسبی را در اختیار تیم ایران قرار داد. موتور نماینده کشورمان در فاصله ۳ دقیقه مانده تا پایان کوارتر روشن شد و پالایشی‌ها ۴ امتیاز ارزشمند کسب کردند. خطای مجدد تایلندی‌ها بازهم برای ایران موقعیت خوبی به وجود آورد، اما صمد موفق نبود و در ادامه هم نه او و نه حامد نتوانستند پرتاب‌های ۳ و ۲ امتیازیشان راتبدیل به گل کنند.

نماینده تایلند در ادامه بازهم امتیاز گرفت و فاصله بیشتر شد، اما درخشش بازیکنان سامری در ادامه کار هیجان زیادی را به بازی آورد و چند تعویض باعث شد تا اختلاف دو تیم خیلی زود به ۴ امتیاز برسد. حامد حدادی هم در ادامه با گل کردن یکی از پنالتی هایش فاصله را به ۳ امتیاز رساند تا در نهایت این بازی در کوارتر نخست ۲۴ - ۲۱ به سود‌های تک تمام شود.

پالایش نفت آبادان -‌های تک بانکوک / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر دوم / پالایش نفت آبادان ۱۶-‌های تک تایلند ۹ 

کوارتر دوم توسط پالایشی‌ها آغاز شد، اما اشتباه آن‌ها باعث شد تا تیم‌های تک صاحب توپ شود و نخستین امتیاز این کوارتر را به دست بیاورد. در ادامه، اما پرتاب ۳ امتیازی نتیجه را نزدیک‌تر کرد و سرانجام کار خوب صمد نیکخواه بازی را به تساوی کشاند.

تیم‌های تک بازهم امتیاز گیری کرد، ولی اشتباه آن‌ها و خطا روی حسن زاده دو پرتاب را برای ایران در پی داشت کهالبته هیچ کدام از ان‌ها امتیازی نداشت.‌های تک هم در این میان نتوانست از فرصت استفاده کند و در عوض تیم پالایش نفت آبادان در دو صحنه پیاپی توسط ارسلان کاظمی به امتیاز رسید.

بازی در میانه‌های این کوارتر پایپای و نزدیک دنبال می‌شد، اما روند نماینده کشورمان بهتر بود و پیشرفت آن‌ها مشهود‌تر بود. نماینده تایلند دوباره خیلی زود خطا هایش تکمیل شد و همین کافی بود تا ستارگان ایرانی با بهره گیری از این شرایط از حریفشان پیشی بگیرند.

بازی بسیار نزدیک و پر برخورد دنبال می‌شد و تیم میزبان قصد داشت با چرخش سریع توپ و استفاده از فضا‌های خالی زیر حلقه به امتیاز برسد، اما درخشش بازیکنان ایران و توپ ربایی آن‌ها در بسیاری از لحظات این کوارتر کار را برای حریف مشکل کرد. ستاره تیم میزبان بدون شک آلکساندر بود که با هر صحنه اشتباه مدافعان امتیاز می‌گرفت.

سرمربی تیم بسکتبال‌ها تک که نمی‌خواست بازنده این کوارتر باشد در حالی که نماینده کشورمان بازی را در فاصله کم‌تر از یک دقیقه به پایان پیش بود درخواست وقت استراحت داشت، در ادامه توپ در اختیار پالایش بود، اما حمله آن‌ها مرتبه‌ای دیگر امتیازی به همراه نداشت و توپ در اختیار نماینده تایلند قرار گرفت.

حسن زاده با توپ ربایی خوبش، اما در ۴ ثانبه پایانی سبد ارزشمند را به دست آورد و در نهایت این کوارتر با نتیجه ۱۶ - ۹ به سود نماینده کشورمان و در مجموع ۲۷ - ۳۴ به سود پالایش به پایان رسید.

پالایش نفت آبادان -‌های تک بانکوک / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر سوم / پالایش نفت آبادان ۲۴ -‌های تک بانکوک ۱۳ 

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در کوارتر سوم موفق شد توسط حامد حدادی نخستین سبد را به دست بیاورد، اما پرتاب ۳ امتیازی نماینده تایلند بازهم فاصله را کمتر کرد. همکاری خوب صمد نیکخواه و حدادی در ادامه امتیاز ارزشمند دیگری در پی داشت و همین باعث شد سرمربی نماینده تایلند درخواست وقت استراحت داشته باشد.

پالایشی‌ها در ادامه به بازی خوبشان ادامه دادند و توانستند چند امتیاز خوب دیگر کسب کنند. نماینده تایلند در این کوارتر قصد داشت بار‌ها با استفاده از ضد حملات فاصله را کمتر کند، اما همین کافی بود تا فرصت خوبی در اختیاز پالایشی‌ها قرار بگیرد و آن‌ها به راحتی امتیاز بگیرند. در ادامه کار هم توپ ربایی بازیکنان پالایش امتیازی دیگر را در پی داشت و نماینده کشورمان ۱۲ امتیاز از اتیم میزبان فاصله گرفت.

تعقابل حساس دو تیم هم در ادامه بازهم تکرار شد، البته در فاصله ۲ دقیقه تا پایان این کوارتر بازی زیر سبد تیم بسکتبال پالایش رفته بود و نماینده کشورمان روی ضد حملات و توپ ربایی‌ها به راحتی امتیاز می‌گرفت.

نمیانده کشورمان در پایان این کوارتر موفق شد با نتیجه ۲۴ -۱۳ به پیروزی برسد و فاصله اش را با حریف بیشتر کند.

پالایش نفت آبادان -‌های تک بانکوک / گزارش لحظه به لحظه

کوارتر چهارم / پالایش نفت آبادان ۱۰ -‌های تک بانکوک ۱۶ 

اولین امتیاز در کوارتر چهارم برای تیم بسکتبال‌های تک تایلند بود، اتفاقات بازی روز گذشته پالایشی‌ها در کوارتر آخر نشان داد که تیمی نباید دست کم گرفته شود و به همین دلیل پس از آن که نماینده میزبان چند سبد گرفت آبادانی‌ها دیگر اجازه ندادند که تیم حریف به راحتی فرصت سازی کند.‌های تک با وجود آن که از دور مسابقات کنار رفته بود به شدت تلاش می‌کرد تا حداقل به عنوان میزبان پایان خوبی در دور گروهی داشته باشد و آن‌ها در همین کوارتر هر چه داشتند به کار گرفتند. تیم پالایش هم در ادامه با کسب چند امتیاز ارزشمند فاصله را بیشتر کردند.

تایلندی‌ها بازهم در پرتاب‌های ۳ امتیازی موفق بودند و اگر فرصتی پیدا می‌کردند توپ را درون حلقه جای می‌دادند. تیم‌های تک که در این کوارتر بازی را عصبی دنبال می‌کرد خیلی زود ۵ خطا شد و همین فرصت خوبی را برای نماینده کشورمان مهیا کرد تا از ضربات پنالتی استفاده کند.

بازی در این کوارتر با ارامش بیشتری دنبال می‌شد و دو تیم همانند کوارتر‌های قبلی در امتیاز گیری موفق نبودند.‌های تک، اما خیلی بهتر از کوارتر‌های قبلی اش بود و همین مسئله باعث شد تا آن‌ها امتیاز بیشتری کسب کنند. بازی سرانجام در این کوارتر با نتیجه ۱۶ - ۱۰ به سود‌های تک و در مجموع ۷۱ - ۶۲ به سود پالایش نفت آبادان به پایان رسید تا نماینده کشورمان به صدرنشینی گروهش برسد و به عنوان تیم اول به نیمه نهایی برسد.

پالایش نفت آبادان -‌های تک بانکوک / گزارش لحظه به لحظه کوارتر چهارم


بیشتر بخوانید: 

الریاضی لبنان ۷۷ - آلوارک توکیو ۷۵ / پیروزی نزدیک لبنانی‌ها با طعم صدرنشینی

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان ۶۸ - فوبون برِیوز چین تایپه ۶۶ / پیروزی خفیف شاگردان سامری در دومین گام

برنامه روز سوم رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های بسکتبال آسیا


انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار