بسحاق گفت: مسابقات گرندپری سطح بالایی دارد و بهترین‌های دنیا در این بازی‌ها حضور دارند و به اهدافمان در این مسابقات رسیدیم.

علی محمد بُسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اردوی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات گرندپری بلغارستان اظهار داشت: از روز دوشنبه اردوی آماده سازی برای حضور در مسابقات گرندپری بلغارستان را با حضور ۷ تکواندوکار آغاز کردیم. سجاد مردانی به خاطر آسیب دیدگی که در مسابقات گرندپری با آن مواجه شد، استراحت پزشکی دارد و از شنبه هفته آینده به اردو اضافه خواهد شد. خوشبختانه مصدومیت سجاد شکستگی نیست و بافت پای او دچار آسیب دیدگی شده که نهایتا تا شنبه بهبود پیدا خواهد کرد. قرار است ۲۳ مهرماه تیم به بلغارستان اعزام شود و اردوی ما تا بیست و دوم ادامه خواهد داشت. تمریناتمان را در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر دنبال می‌کنیم. تمرینات بدنسازی را در نوبت صبح انجام می‌دهیم و بعد از ظهر تمرینات فنی را دنبال می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: بی باک: فشار روانی ۶۰ درصد توان بازیکنان را می‌گیرد/ فرزان می‌تواند یکی از بهترین‌های وزن اول باشد


مربی تیم ملی تکواندو درباره عملکرد ملی پوشان در گرندپری ژاپن گفت: در گرندپری ژاپن به هدفمان  رسیدیم و بازیکنان توانستند انتظارات ما را برآورده کنند، اما اگر یک سری اشتباهات انجام نمی‌شد، بازیکنان ما می‌توانستند مدال‌های خوش رنگ تری بگیرند. سعید رجبی تا دقیقه آخر از حریفش پیش بود و تنها یک گام تا رسیدن به مدال فاصله داشت، اما غفلت او در ثانیه‌های آخر باعث شد نتیجه را به حریف پرافتخار کره‌ای واگذار کند و دستش از مدال کوتاه بماند.

او افزود: در وزن دوم بدشانسی آوردیم و اگر سروش احمدی با میرهاشم رو به رو نمی‌شد، می‌توانست به مدال این وزن برسد. فرزان عاشورزاده هم چند ماه مصدوم بود و در این مدت وزن زیادی کم کرد، بنابراین در مجموع عملکرد خوبی داشت و در مسابقات پیش رو بهتر خواهد شد. آرمین هادی پور نیز تا اواخر بازی از حریفش پیش بود، اما روی یک اشتباه نتیجه را واگذار کرد و مدال طلا را از دست داد، اما او از نظر فنی نسبت به نفر اول این وزن چیزی کم نداشت. سجاد مردانی با مصدومیت برنز گرفت و میرهاشم بدون اشتباه ظاهر شد و توانست مدال طلای وزن دوم را کسب کند.

بُسحاق در ادامه گفت: فرزان عاشورزاده، سروش احمدی و سعید رجبی باید خودشان را به رنک زیر ۲۰ برسانند تا در صورتی که برای ۳ نفر اصلی مصدومیتی پیش آمد و نتوانستند در المپیک شرکت کنند، این نفرات جایگزین شوند و سهمیه المپیکی ایران نسوزد. در حال حاضر فرزان عاشورزاده رنک ۲۳ است و فاصله اش تا رنکینگ بیستم کمتر از ۱۰ امتیاز است. سروش احمدی جایگاه چهاردهم وزن دوم را دارد و سعید رجبی در وزن ۸۷+ کیلوگرم بیست و پنجم است و تا رنکینگ بیستم حدود ۲۰ امتیاز اختلاف دارد البته بازیکنان ما هنوز ۴۰ امتیازشان را پر نکردند و علاوه بر گرندپری بلغارستان و فینال گرندپری روسیه، ۲ تورنمنت صربستان و کرواسی را در پیش دارند و می‌توانند خودشان را به رنک زیر ۲۰ برسانند.


بیشتر بخوانید: خلیفه: نتایج قابل قبولی در گرندپری ژاپن گرفتیم/ بهترین عملکرد ما در وزن ۶۸- کیلوگرم رقم خورد


بُسحاق در خصوص مسابقات پیش روی تیم ملی تکواندو گفت: بازیکنانی که رنک زیر ۳۰ اوزان المپیکی را دارند در گرندپری بلغارستان و فینال گرندپری روسیه حاضر خواهند شد. در حقیقت همان نفراتی که در مسابقات گرندپری ژاپن بودند در این مسابقات  هم حاضرند. سطح مسابقات خیلی بالا است، زیرا همین بازیکنان شانس کسب سهمیه و کسب مدال المپیک را دارند. در واقع بهترین‌های دنیا در گرندپری حاضر می‌شوند. به جز ۲ گرندپری  بلغارستان و روسیه به تورنمنت صربستان هم اعزام خواهیم شد که ۱۰ امتیازی است و برای بازیکنان ما که هنوز ۴۰ امتیازشان پر نشده این مسابقات فرصت خوبی است تا امتیازات خودشان را بیشتر کنند. همچنین تورنمنت کرواسی دیگر تورنمنتی است که از نظر زمانی با برنامه‌های ما همخوانی دارد. این تورنمنت از ۱۵  آبان ماه برگزار خواهد شد و ۱۰ امتیاز دارد که اگر قطعی شود در آن مسابقات هم شرکت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: تکواندو، با تغییرات هیجان انگیز در توکیو


او در پایان افزود: مسابقات لیگ تکواندو را در پیش داریم و امیدوارم این مسابقات بتواند به تیم ملی کمک بیشتری کند. پیش از این هم گفته ام لیگ تکواندو باید پویا‌تر و بازیکن ساز‌تر باشد. نه این که تیم ملی بازیکن بسازد و تحویل تیم‌های لیگ بدهد. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا به تیم ملی کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار