فرمانده عملیات لشکر مهندسی ۴۲ قدر گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای گرانبهاست که باید از این گنج گرانبها مراقبت و حفاظت کرد چراکه اگر بخواهند آیندگان از آن استفاده کنند نیازمند محافظت است.

هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای گرانبهاستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار ابوالحسنی، فرمانده عملیات لشکر مهندسی ۴۲ قدر امروز در اجلاسیه شهدای مهندسی رزمی استان مرکزی گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای گرانبهاست که باید از این گنج گرانبها مراقبت و حفاظت کرد چراکه اگر بخواهند آیندگان از آن استفاده کنند نیازمند محافظت است.

او افزود: جمهوری اسلامی تازه تاسیس جنگی بر او تحمیل شد که بیش از ۵۰ کشور با حمایت مستقیم و غیر مستقیم علیه آن تمام قد ایستادگی کردند، ولی با دلاوری‌های رزمندگان همراه شد و به این دلیل دفاع مقدس نام گرفت.

او حضور خودجوش مردم در دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: در دفاع مقدس همه مردم و استان‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفتند و هر استان بنا بر ظرفیت‌های که داشتند همراه با حضور خودجوش مردم یک جنبش عظیم برای دفاع همه جانبه از کشور به راه انداخت و حضور نیرو‌های مردمی و متخصص از استاد و دانشجو در دفاع مقدس باعث شد اقداماتی انجام شود که دشمن را به رعب و وحشت بیندازد.

سردار ابوالحسنی ادامه داد: استان مرکزی در زمان جنگ هسال دفاع مقدس یک استان صنعتی بود و خدمات بسیار زیادی در جنگ انجام داد که نتایج موثری در سرنوشت جنگ رقم زد.

او بیان کرد: امروز اگر می‌خواهیم در برابر جنگ روانی و اقتصادی دشمن ایستادگی کنیم باید به دنبال فعال کردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی باشیم چرا که دفاع مقدس عملیاتی عظیم از استفاده ظرفیت‌ها بود.

ابوالحسنی گفت: متاسفانه به موضوع مهندسی در دفاع مقدس به شکل تخصصی پرداخته نشده، مهندسی، در جنگ نقش بسیار موثری در تخصص جنگی داشت و لذا این موضوع باید برای جوانان تبیین شود.

او افزود: هنگام شروع یک عملیات در دفاع مقدس گروه‌های مهندسی توانمندی‌های یکدیگر را در کنار هم قرار می‌دادند و یک هم افزایی گسترده‌ای برای اقدام موثر در برابر توطئه‌های دشمنان شکل می‌گرفت.

فرمانده عملیات لشکر مهندسی ۴۲ قدر بیان کرد: در شرایطی که بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر وسعت خط مرزی جمهوری اسلامی در جنگ بود، فرزندان برومند ایران اسلامی با دلاوری‌ها و خلاقیت‌هایی که داشتند توانستند دیوار دفاعی گسترده‌ای در این ۱۸۰۰ کیلومتر ایجاد کنند.

او  به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر پشتوانه تخصصی مهندسی رزم در دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت ما نمی‌توانستیم در جنگ موفقیتی داشته باشیم و لذا باید بدین جهت این نقش امروز تبیین شود.

 تو ادامه داد: دفاع مقدس یک الگوی برتر و زنده برای ملت ایران است و باید برای زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس تلاش‌های بیشتری انجام دهیم و همچنین نیاز است کار تبیینی بیشتری داشته باشیم.

فرمانده عملیات لشکر مهندسی ۴۲ قدر در پایان گفت: امروز به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی به درجه بالایی از اقتدار و پیشرفت رسیده ایم و لذا باید قدرشناس خون شهدا باشیم و همه باید ما می‌توانیم را در دستور کار بگذاریم چراکه این ملت به خصوص جوانان استعداد‌های درخشانی دارند و باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ر

اجلاسیه شهدای مهندسی رزمی استان مرکزی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.