مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۶ واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان فعالیت دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابرودات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت ۱۶ واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان خبر داد و گفت: این واحد‌های فعال ظرفیت تولید ۵ هزار و ۸۰۰ تن روغن زیتون و ۴ هزار تن کنسرو و زیتون شور را دارند.

مصلایی افزود: امسال از اواسط شهریور مراحل برداشت و فرآوری زیتون کنسروی آغاز شد و متعاقب آن فرآیند روغن کشی زیتون در منطقه در حال انجام است.

او، سطح زیر کشت باغات زیتون استان را ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار برآورد کرد و گفت: شش هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار هم غیر بارور است.

مصلایی پیش بینی کرد امسال بیش از ۲۵ هزار تن زیتون از باغات استان برداشت شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: منطقه طارم سفلی در استان قزوین با سابقه طولانی کشت زیتون و آشنایی مردمان منطقه با این محصول ارزشمند و فرهنگ زیتونکاری، یکی از قطب‌های مهم تولید زیتون در کشور است.

مصلایی افزود: در استان بیش از ۱۰ رقم زیتون کاشت می‌شود که ۸۵ درصد آن را ارقام؛ زرد و روغنی است و از سایر ارقام بومی می‌توان به رقم شنگه، ماری، چرچنگی و گرد و ارقام عمده خارجی، آربکین، کرونایکی، مانزانیلا و کنسروالیا اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

  ۱۶ واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان فعالیت دارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار