مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان کلزا کار استان با مراجعه به دفاتر فروش آب برای تامین آب مورد نیاز محصول خود اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به آغاز فصل کشت کلزا از کشاورزان خواست برای تامین آب مورد نیاز محصول خود به دفاتر فروش آب مراجعه کنند.

بنیادی افزود: با توجه به برنامه‌های ابلاغی از سوی مجری طرح دانه‌های روغنی کشور؛ در سال زراعی جاری؛ برنامه ریزی کشت و تولید کلزا در سطح ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شروع شده است.

به گفته او، تاکنون بیش از ۴۵ تن بذور ارقام مختلف کلزا اعم از ارقام هیبرید وارداتی فرانسوی، هیبرید وارداتی آلمانی، هیبرید تولید داخل و ارقام آزاد گرده افشان تولید داخل تامین و به عاملان توزیع شهرستانی داده شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گفت: امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت آب و خاک سازمان و شرکت آب منطقه‌ای؛ کشاورزانی که از شبکه آبیاری دشت قزوین (سدطالقان) برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند مشکلی برای تامین آب ندارند.

بنیادی افزود: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و عقد قرارداد کشت کلزا می‌توانند بذر و نهاده‌های مورد نیاز (کود) خود را تامین کنند.

انتهای پیام/ک

کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز محصول خود به دفاتر فروش آب مراجعه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار