مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: امسال ۲۰ درصد افزایش در وزن صادرات را داشتیم، اما ارزش صادرات کاهش را نشان می‌دهد.

۲۰ درصد افزایش وزن صادرات در ۶ ماهه نخست امسال در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اسماعیل حسینی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: استان مرکزی در شهریورماه امسال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته و صادرات ۶ ماهه نخست امسال استان هم به ۵۱۱ میلیون دلار رسیده است.

او افزود: صادرات ۶ ماهه نخست استان در سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار بوده است، اما با روند پیش رو رسیدن به هدف را امکان‌پذیر می‌دانیم و صادرات یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری را برای استان در پایان امسال پیش‌بینی می‌کنیم.

حسینی تصریح کرد: در صادرات ۶ ماهه نخست امسال کاهش وزنی نداشتیم بلکه ۲۰ درصد افزایش در وزن صادرات را داشتیم، اما ارزش صادرات کاهش را نشان می‌دهد.

او از جمله عواملی که سبب کاهش صادرات شده را ارسال تولیدات صادرکنندگان از استان‌های دیگر عنوان کرد و افزود: با توجه به جمع‌آوری کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف در استان و وجود آن در استان‌های دیگر، گرایش صادرکنندگان به استان‌های دیگر افزایش یافته است و دیگر اینکه مواد اولیه برخی صادرکنندگان وارداتی بوده و تامین آن با تاخیر همراه بوده و یا تامین نمی‌شود.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: دراین مدت ۶۸ کشور جهان مشتری محصولات تولیدی استان مرکزی بوده اند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و ترکمنستان اشاره کرد.

 او بیان کرد: شمش، میلگرد آجدار، آبمیوه، پلی‌اتیلن سنگین، شیشه، و بلورجات از جمله کالا‌های تولیدی استان است که در آن سوی مرز‌ها مشتری دارد.

انتهای پیام/ ر

صادرات استان مرکزی به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسید

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.