مدیرعامل شرکت آونگان اراک از آمادگی صادرات تولیدات و همچنین افزایش نیرو در این شرکت خبر داد.

آمادگی صادرات تولیدات کارخانه آونگان اراک/ شرکت نفسی تازه گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی مدیر عامل شرکت آونگان اراک از صادرات تولیدات و همچنین افزایش نیرو در این شرکت خبر داد.

میرزایی گفت: طی یک ماه اخیر خط انتقال نیروی درون شهری ۱۱ و ۳۳ کیلوولت ویژه صادرات به عراق راه‌اندازی شده است و ۳۲ نفر در خط بکارگیری شده‌اند که با تکمیل تجهیزات از هفته جاری این تعداد به ۱۰۰ نفر می‌رسد و همچنین در آستانه عقد قرارداد با شرکت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا هستیم.

وی افزود:به دنبال دوشیفته شدن زمان کار کارگران شرکت هستیم. شرکت در ۱۲۰ روز کاری ۱۲۰ نفر را جذب کرده است و درصدد هستیم که ظرف ۳۶۵ روز، شمار کارگران به ۳۶۵ نفر برسد.

عمده مشکلات صادرات ، مشکلات بخش دولتی است

وی ادامه داد: عمده مشکلات شرکت در واقع مشکلات بخش دولتی است، شرکت برای اعلام لیست بیمه تامین اجتماعی باید دارای کد کارگاهی باشد که در حال حاضر برخی از شرایط لازم و مدارک را در اختیار ندارد، پروسه متقاعدسازی مسئولان مربوطه در این خصوص ۲ ماه به طول انجامید که در واقع ۲ ماه پر استرس را پشت سر گذاشتیم چراکه ممکن بود حادثه‌ای برای کارگران رخ دهد.

میرزایی با بیان اینکه شرکت مشتری دارد اما موانع بسیاری برای صادرات وجود دارد، گفت: متاسفانه اخیرا وزیر صنعت در نامه به گمرک ایران تعدادی از شرکت‌ها را مجاز به صادرات اعلام کرد و عملا این اقدام مانع صادرات آونگان شده و در واقع کالایی که با زحمت بسیار تولید می‌شود درگیر خودتحریمی شده است.

مدیر عامل شرکت آونگان اراک اظهار داشت: باید همزمان با کار تولید کار عمرانی و اداری نیز در آن انجام شود، اما امروز کار عمرانی و تولیدی از کار اداری جلوتر است. کارخانه‌هایی که دارای ۲ سال سابقه فعالیت هستند می‌توانند وارد بورس شوند، ولی به دلیل اینکه آونگان نوبنیاد قلمداد می‌شود عملا در قانون بورس برای آن تعریفی صورت نگرفته است و در شرایط کنونی شمش مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین می‌کنیم.

انتهای پیام / الف

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.