رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری به رغم اقتصاد نفتی ایران ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جبار کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در سفر اعضای فراکسیون گردشگری به گرمی و بررسی مسائل مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان گفت: کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، اما تاکنون برنامه مدونی در این حوزه در کشور وجود نداشت.

او افزود: تشکیل وزارت میراث فرهنگی می‌تواند گام مهمی در توسعه صنعت گردشگری و نگاه تخصصی به حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی باشد و در عین حال منجر به ثبات مدیریت و بهبود نظارت بر عملکرد این حوزه شود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور‌های بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری جهت توسعه اقتصادی بهره بردند، افزود: در برخی از این کشور‌ها منابع نفتی وجود داشته و در برخی موجود نبوده، اما به مقوله گردشگری توجه شده است.

به گفته کوچکی نژاد ضروری است قابلیت مناطق به شکل گسترده مورد توجه بوده و برای رونق اقتصاد گردشگری برنامه ریزی شود.

علیرضا سلیمی، نایب رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تنوع جاذبه‌های گردشگری در کشور کم نظیر است، افزود: سرعت توسعه گردشگری با رشد همراه است، اما ضروری است معرفی جاذبه‌ها به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در خود شهرستان گرمی نیز مناطق بکر طبیعی دیده می‌شود و از سویی تقویت سفر اتباع آذری باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گرمی نیز در این جلسه به قابلیت‌های متعدد گردشگری شهرستان اشاره کرد و خواستار معرفی آن در سطح گسترده شد.

علی بهشتی با اشاره به دریاچه گیلارلو با ظرفیت ۸.۵ میلیون متر مکعب گفت: به منظور اجرای رینگ گردشگری این دریاچه ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته تا به عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: در این شهرستان ۲۲۲ اثر ثبتی وجود دارد و صنایع دستی این منطقه از جمله جاجیم، گلیم و فرش بی نظیر بوده و قابلیت کم نظیری برای گردشگری سلامت در گرمی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

تنوع جاذبه‌های گردشگری در کشور کم نظیر است

برچسب ها: گردشگری ، اتباع آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.