راستاد گفت: امروز با حضور بخش خصوصی ۱۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد که نقش مؤثری در کاهش صف کشی کشتی‌ها داشته است.

کباری/سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی از طریق بخش خصوصی در بندر شهید رجایی/ وجود صف‌های طولانی کشتی‌ها برای صادرات مواد معدنیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صف‌های طولانی و ترافیک‌های مربوط به اسکله برای مواد معدنی و صادرات آن‌ها است، گفت: اُفق پیش‌بینی شده برای صادرات محصولات فولادی ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ است، با احداث فاز اول پایانه ظرفیت‌های قابل توجهی در این حوزه ایجاد می‌شود و ما پاسخگوی ترافیک در این حوزه خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: به دلیل دارا بودن  پایانه‌هایی با ظرفیت بالای سرمایه گذاری به رقابت‌پذیری صادرات کمک خواهیم کرد و با توجه به اجماع بالای هزینه‌های تمام شده سعی خواهیم کرد هزینه‌ها را در این بخش کاهش دهیم.

او با بیان اینکه با ایجاد چنین برنامه‌هایی به سمت الگوی مدیریت پایانه‌ها گام بلندی برداشته‌ایم، گفت: از صفر تا صد سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق بخش خصوصی بوده و محوطه‌ها، زیربناها، روبنا‌ها و تجهیزاتی که در این بخش در مقیاس کوچکتر استفاده شده کم نظیر است و ما با حضور بخش خصوصی سعی خواهیم کرد برای ریل پایه شدن گام بلندی برداریم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در کشور برای دسترسی به مبادی تولید محصولات سعی خواهیم کرد گام مهمی به سمت ریل پایه بودن برداریم.
بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان

راستاد با بیان اینکه با احداث پایانه مواد معدنی هزینه‌های کشتی‌های صادرات مواد معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی کاهش می‌یابد، گفت: این پروژه گام بلندی به سمت الگوی مدیریت صاحب خانه‌ای است.

او اظهار کرد: انتظار می‌رود اجرای این پروژه بر اساس زمان‌بندی دقیق صورت گیرد و باید کمک کنیم تا سال ۱۴۰۴ شاهد افتتاح فاز اول ترمینال مواد معدنی باشیم و با توجه به اینکه این ترمینال ریل پایه است امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سرمایه‌گذاری این پروژه در قالب BOT است و سرمایه‌گذاری در بخش زیربنا‌ها و روبنا‌ها و واگذاری اراضی انجام نمی‌شود و مدت بهره‌برداری این پروژه ۳۳ سال است.

راستاد افزود: علی‌رغم صف‌های طولانی برای انتظار و وجود تقاضا در بندر شهید رجایی مهم‌ترین اولویت ما توسعه ظرفیت‌ها است.

او افزود: با تحویل اراضی پیش‌بینی شده بر اساس مطالعات اولیه بتوانیم تا افق زمان‌بندی پیش‌بینی شده به طور طبیعی، این ترمینال را افتتاح کنیم.
 

کشتی انگلیسی موظف به جبران خسارت‌های وارده است

 
معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران از رفع توقیف نفت‌کش انگلیسی امپرو خبر داد و گفت: پرونده این کشتی به دلیل تخلفات انجام شده همچنان باز است و کشتی انگلیسی موظف به جبران خسارت‌های وارده است.
 
او ادامه داد: کشتی انگلیسی استیناایمپرود به زودی لنگرگاه بندر‌عباس را ترک می‌کند و در حال انجام تشریفات هستند، خوشبختانه مانع خاصی برای خروج این کشتی وجود ندارد.
 
تاکید کرد: تخلفات و میزان خسارات این کشتی توسط مرجع قضایی که دادگستری بندرعباس است بررسی می‌شود و مرجع قضایی تضامین لازم را از شرکت بیمه کشتی‌رانی اخذ می‌کند.
 
درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان دریا هم گفت: این کشتی وارد آب‌های ایران شده و مشکل خاصی برای آن وجود ندارد و صاحب این کشتی در حال انجام اقدامات برای برنامه‌های تجاری خود است.
 
درباره واگذاری بخشی از اراضی مکران به جوان ارانی اسپانیایی هم گفت: این موضوع هنوز تایید رسمی نشده و تنها از منابع غیر آگاه و نشریه‌های زرد منتشر شده است. تمامی سواحل متعلق به سازمان بنادر در مکران و چابهار در اختیار خودمان است و این اراضی به کسی واگذار نشده است.


انتهای پیام/
 

احداث پایانه مواد معدنی هزینه‌های کشتی‌های صادرات مواد معدنی و فولادی را کاهش می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار