مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تونل بزرگ اربعین (قلاجه) تا اواسط مهرماه و قبل از ایام اربعین حسینی بازگشایی می شود.

بازگشایی تونل اربعین تا اواسط مهرماه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی اصغر کاظمی گفت: تکمیل سیستم روشنایی تونل اربعین به ۸۰۰ چراغ، ۴۲ تهویه و ۴۸ جت فن نیاز داشت که با تلاش و جدیت پیمانکاران مرتبط تمامی آن‌ها نصب شده است.

کاظمی از تلاش‌ها برای تامین و تکمیل برق مورد نیاز تونل خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان ایوان در مسیر تردد زائران قرار دارد تمام تلاش ما این است تا اواسط مهرماه این تونل بازگشایی و تردد درآن امکان پذیر شود.

او بر نقش تونل قلاجه در ترافیک ایام اربعین بخصوص در زمان برگشت زائران اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: با بازگشایی این مسیر ترافیک خودرو‌ها در مسیر حمیل - ایلام - اسلام آباد کمتر خواهد شد و نیمی از تردد زائران اربعین از این مسیر انجام خواهد شد.

تونل قلاجه از مهمترین طرح‌های استان ایلام در حوزه راهسازی است که با بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی تحول عظیمی در تونل سازی کشور روی داد.

این تونل ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و با بازگشایی آن ۱۲ نقطه حادثه خیز حذف و مسیر ایلام به کرمانشاه حدود ۱۵ کیلومتر کوتاه می‌شود.

انتهای پیام/اس

بازگشایی تونل اربعین تا قبل از اربعین

برچسب ها: وضعیت راه ها ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.