همزمان با بازگشایی مدارس زنگ صلح و دوستی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مدرسه دخترانه “قدسیه” ایلام به صدا درآمد.

نواخته شدن زنگ صلح و دوستی در مدارس ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حسین عارفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در آیین گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر تلاش در جهت ایجاد صلح، تامین احترام میان انسان‌ها، صلح و دوستی است که در سطح مدارس، دانشگاه و حوزه‌های علمیه اجرا می‌شوند.

عارفی افزود: دادرس مخفف دانش آموز آماده در روز‌های سخت است و این طرح در آموزش و پرورش توسط جمعیت هلال احمر در مدارس برای هشتمین دوره اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان در این طرح آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت در مواقع بحران در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.


عارفی با اشاره به توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار و لوازم التحریر در بین مدارس شهرک شهید کشوری (سرطاف) ایلام اظهار کرد : این اقدام در راستای اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر و با هدف بهره مندی دانش آموزان مناطق کم برخوردار از نوشت افزار و لوازم التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور با انگیزه و بدون دغدغه دانش آموزان در کلاس درس انجام شد.


عارفی گفت: پروژه اجتماع محور با هدف نشاط اجتماعی در منطقه کمتر برخوردار سرطاف از توابع شهرستان ایلام در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی با رویکرد اجتماع محور از تیر ماه امسال توسط سر تیم‌های طرح پیمان و تیم سحر جوانان جمعیت هلال احمر استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز در این مراسم از همراهی همیشگی جمعیت در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و امدادی با رویکرد توانمند سازی نوجوانان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش‌آموزان از هلال احمر تقدیر کرد.


در حاشیه این برنامه با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بسته‌های نوشت افزار و لوازم التحریر بین دانش اموزان توزیع شد.

انتهای پیام/اس

زنگ صلح و دوستی در مدارس ایلام نواخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.