معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه در نیمه اول امسال حتی یک روز هم هوای غیراستاندارد نداشت .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در نیمه اول امسال حتی یک روز هم هوای غیراستاندارد نداشت، گفت : امیدواریم پاک بودن هوا در پاییز هم ادامه داشته باشد.

او گفت : در شش ماهه امسال هیچ روز غبارآلود و غیراستانداردی را برای هوای شهر کرمانشاه نه از بعد ریزگرد‌ها و نه سایر آلاینده‌ها نداشتیم.

او افزود: پاک بودن هوای کرمانشاه دلایل متعددی داشت که یکی از مهمترین آن‌ها مهار کانون‌های برون مرزی با اقدامات بین‌المللی بود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه بارش‌های خوب امسال که باعث شد کانون‌های داخلی هم مهار شود را عامل دیگری برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: بارش‌های خوب هم از فرسایش خاک جلوگیری کرد و هم باعث شد با رویش گیاهان خاک استحکام بیشتری داشته باشد و با هر باد بلند نشود.

ولی زاده گفت: افزایش نظارت بر صنایع آلاینده و خودرو‌های فرسوده و همچنین ارتقا کیفیت بنزین نیز عوامل دیگری بود که مانع بروز آلایندگی هوا شد.

او با بیان اینکه هر سال روز‌های غبارآلود را معمولا بیشتر در اوایل بهار و پاییز داریم، گفت: امیدواریم پاک بودن هوای کرمانشاه در پاییز هم ادامه داشته باشد.

معاون نظارت و پیاش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امیدواریم پیش‌بینی بارش‌های به موقع پاییز محقق شود که در این صورت مشکل حادی از نظر آلودگی هوا و خصوصا ریزگرد‌ها نخواهیم داشت.

ولی زاده افزود: البته در ایام پاییز که وزش باد زیاد است احتمال غبار‌های محلی همیشه وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

امیدواریم پاک بودن هوا در پاییز هم ادامه داشته باشد

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.