مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: مجوز احداث ۶ شهرک صنعتی خصوصی در استان اردبیل صادر شده است.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه در حال حاضر مجوز احداث ۶ شهرک صنعتی خصوصی با مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار صادر شده است، گفت: از این بین، شهرک صنعتی غیردولتی آرتا پلاست موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و این واحد صنعتی یکی از شهرک‌های صنعتی موفق و نمونه بخش خصوصی استان می‌باشد.

او ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی و خصوصی را زمینه‌ساز توسعه صنعت و اشتغال استان دانست و از حمایت‌های این شرکت در جهت احداث شهرک‌های صنعتی غیردولتی جدید در استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل حمایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان ارشد استانی را زمینه ساز افزایش متقاضیان ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی برشمرد و افزود: با حمایت‌های لازم و قانونی انجام شده، علاوه بر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی مصوب، شاهد ورود متقاضیان جدیدی برای احداث شهرک‌های صنعتی جدید در استان هستیم که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در سطح استان دارد.

اهلی با اعلام این موضوع که از سرمایه گذاری در هر نقطه از استان اردبیل حمایت می‌کنیم و از تمام سرمایه گذارانی که قادر به ایجاد شهرک‌های خصوصی باشند به صورت قاطع حمایت خواهد شد، چرا که سرمایه گذاری موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه خواهد شد و در این راستا، این شرکت از هیچ تلاشی در جهت احداث شهرک‌های غیردولتی از خود دریغ نخواهد کرد.

او کاهش بروکراسی اداری را یکی از لازمه‌های ورود سرمایه گذاران به استان اردبیل دانست و افزود: بایستی با تسهیل روند سرمایه گذاری، میل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در سطح استان را افزایش داده و تلاش کنیم تا زمینه را برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی آن‌ها در استان فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم شهرک‌های صنعتی غیردولتی در جهت حرکت پرشتاب به سوی توسعه صنعتی استان گفت: ایجاد شهرک‌های غیردولتی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت استقرار واحد‌های صنعتی انجام می‌پذیرد.

اهلی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی خصوصی همانند شهرک‌های صنعتی دولتی از مزایای یکسانی برخوردار می‌باشند افزود: این شهرک‌ها همانند شهرک‌های دولتی، دارای معافیت مالیاتی ۷ ساله در مناطق برخوردار و ۱۳ ساله در مناطق غیربرخوردار بوده و مدیریت این شهرک‌ها کاملا در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه گذار می‌باشد.

او از آمادگی این شرکت برای حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا با این امر، زمینه برای رونق تولید و اشتغال در سطح استان فراهم کنیم که در این راستا مشوق‌هایی نیز برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

حمایت از احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.