استاندار اردبیل گفت: در سال جاری بیش از ۳۴میلیارد تومان برای اجرای راه ارتباطی کلور_ درام اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان خلخال گفت: در سال جاری بیش از ۳۴میلیارد تومان برای اجرای راه ارتباطی کلور_ درام اعتبار تخصیص یافته است و برای تکمیل این پروژه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه لازم داریم.

او اظهار کرد: راه اصلی و ارتباطی کلور_درام یکی از بهترین راه‌های کشور به لحاظ گردشگری است که این راه حتی یک تونل و گردنه در مسیر ندارد و حتی در زمستان هم بسته نخواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اجرای این پروژه با کار تیمی محقق می‌شود افزود: امیدواریم با همکاری مسولان و نمایندگان در سفر رییس جمهور به استان بتوانیم تمام اعتبار مورد نیاز را مصوب و تامین کنیم.

بهنام جو با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر راه ارتباطی شهر هشجین به سمت جاده اصلی تامین اعتبار شده است گفت: این مسیر در سال ۹۸ از محل اعتبارات استانی ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته امیدواریم در موعد مقرر اجرایی شود.

او افزود: راه‌های روستایی و نقاطی که نیاز به تعمیر و تعریض دارد از محل سفر رییس جمهوری به استان اعتبار لازم پیش بینی شده و تامین می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در صورت تکمیل راه‌های ارتباطی شهر هشجین و روستای تابعه دسترسی به مراکز شهر‌های بزرگ راحت‌تر می‌شود افزود: با بهره برداری از این راه‌ها که هم اکنون توسط پیمانکار طرح‌های راه سازی در حال اجرا است، شهر هشجین و روستا‌های تابعه با استفاده از این راه اصلی، ایمن و راحت به مرکز استان و تهران دسترسی خواهند داشت.

بهنام جو افزود: پایان کار مطالعات ۱۱ هزار هکتار از اراضی بخش خورش رستم برای اجرای طرح‌های بزرگ آبخیزداری با هدف تغذیه آب سفره‌های زیر زمینی و مقابله با پدیده سیلاب در دره‌ها و مسیل‌های طبیعی آب‌های روان انجام شده است.

او افزود: از دیگر پروژه‌ها که برای شهرستان خلخال ماندگار خواهد شد پل معلق ازناو است که بزرگترین پل معلق منطقه محسوب می‌شود و برای جذب گردشگر نقش بی بدیل خواهد داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرستان خلخال رویکرد گردشگری خوبی پیدا کرده است گفت: مهاجرت معکوس در این شهرستان آغاز شده و در تابستان امسال بیش از ۵۰۰ خانه به منظور خانه مسافر برای اسکان گردشگران استفاده شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه با دانشگاه‌ها و مدارس برای اسکان مسافران صحبت شده است گفت: با دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور برای اسکان مسافران تابستانی هماهنگی شده و قصد داریم با مشارکت بخش خصوصی احداث هتل‌های در شان منطقه پیگیری کنیم.

او افزود: در رابطه با تامین آب شرب روستا‌ها نیز باید کارشناسان متولی اطلاعات را جمع آوری کرده و در رابطه با میزان اعتبار لازم اقدام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پیمانکار ناحیه صنعتی مشخص شده است گفت: باید سرمایه گذاران بومی و غیر بومی را جهت آغاز عملیات احداث واحد‌های تولیدی دعوت کنیم در هشتجین سرمایه گذار بومی قصد دارد ۱۴ کارخانه معتبر ایجاد کند که جای خوشحالی است.

بهنام جو گفت: در حال حاضر ظرفیت شهرک صنعتی شماره یک شهرستان خلخال تکمیل شده و با سرمایه گذاری بنیاد مستعضفان و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره ۲ در حال عملیاتی شدن است.

او با بیان اینکه عمده مشکلات طرح‌های تولیدی سرمایه در گردش است افزود:به جهت تحریم‌های ظالمانه سرمایه گذاران دارایی خود را برای راه اندازی هزینه کرده اند و برای تامین و تهیه مواد اولیه نیاز به سرمایه دارند که با حمایت دولت و بانک‌های عامل به طور یقین این مشکل مرتفع خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های توسعه‌ای مناطق مختلف استان اردبیل باید با پیش بینی افق ۱۴۰۰و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در دست اجرا تا سه سال آینده بصورت شفاف ارائه شود البته این اقدام با برش سالانه باید مشخص شود.

در این جلسه مشکلات تعدادی از طرح‌های بزرگ اقتصادی اعم از گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی بررسی و رفع مانع شدند.

انتهای پیام/ح

عمده مشکلات طرح‌های تولیدی سرمایه در گردش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.