رئیس پلیس فتای ناجا کشور از تشکیل ۴۰هزار پرونده مربوط به جرائم سایبری در کشور خبر داد.

رئیس پلیس فتای ناجا کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به اینکه ۴۰ هزار پرونده مربوط به جرائم سایبری در کشور تشیکیل شده است گفت: از این تعداد یک هزار و  ۸۰۰ پرونده مربوط به استان آذربایجان غربی است.
 
سردار مجید استان آذربایجان غربی را از پیشتازان فعالیت در حوزه‌ی پلیس فتا خواند و گفت: آذربایجان غربی در زمینه‌ی پیشگیری جرایم سایبری و همچنین  آگاه سازی، جزء سه استان برتر کشور است.
 
او برداشت های اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی و هتک حیثیت را از مهمترین جرائم سایبری کشور دانست و اظهار کرد: در آذربایجان غربی ۱۸۰ شاکی  مربوط به  جرائم  فیشینگ تشکیل پرونده کرده اند که در این زمینه دو هزار و ۵۰۰ اطلاعات بانکی توسط مجرمان سرقت شده است.
 
رئیس پلیس فتای ناجا کشور  افزود: فیشینگ یا تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی از طریق جعل یک وب‌سایت و آدرس ایمیل گفته می‌شود.
 
سردار مجید ادامه داد: کل مبلغ کلاهبرداری بلوکه شده و پرونده برای اعاده‌ی مال به مال باختگان در حال رسیدگی است.
 
رئیس پلیس فتای ناجا کشور، ۷۰درصد موفقیت کلاهبرداری جرائم سایبری را غفلت کاربران اینترنتی دانست و از کاربران اینترنتی خواست برای جلوگیری از سوء استفاده‌ی مجرمان سایبری هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.
 
انتهای پیام/م

 

تشکیل ۴۰هزار پرونده مربوط به جرائم سایبری در کشور

برچسب ها: حوادث ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.