مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۱۰۰ مسکن روستایی چالدران بر اثر زمین‌لرزه دیشب بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، امیرعباس جعفری  مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل سریع شورای مدیریت بحران شهرستان چالدران پس از وقوع زلزله گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مشکل در روستا‌های خسارت دیده انجام شد و هلال‌احمر ضمن استقرار در این مناطق   چادر‌هایی را در اختیار خانواده‌های خسارت دیده قرار داد.

او  بیان کرد: در این زمین لرزه تلفات یا مصدومیت جانی نداشتیم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:زلزله ۴.۴ ریشتری سیه چشمه را لرزاند
جعفری با قدردانی از تدبیر استاندار آذربایجان غربی در خصوص بیمه همه واحد‌های مسکونی موجود در مناطق مرزی، گفت: از ابتدای سال گذشته همه واحد‌های مسکونی روستا‌های مرزی استان از جمله چالدران مشمول بیمه است و این امر در رفع نگرانی روستانشینان از حوادث غیرمترقبه و جبران خسارت‌های آن بسیار موثر است.

محمدزاده فرماندار چالدران و رئیس ستاد مدیریت بحران این شهرستان هم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اعلام کرد : این زلزله خسارت جانی نداشته اما باعث ترکیدگی دیوار حدود پنجاه واحد مسکونی روستائی و تخریب کامل دو واحد مسکونی نیز شده است .

به گفته او منازل مسکونی روستاهای بابا نور، ناور، شیخ سیلو، مخمور، خان صدر، دوشان تپه و قاشقابولاغ در این زلزله خسارت دیده اند و کارشناسان نیز در حال برآورد خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی روستائی هستند.


  زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر ساعت ۲۰:۰۳ دیشب شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در حوالی «سیه‌چشمه» مرکز شهرستان چالدران و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
 
مرکز این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری سیه‌چشمه، ۳۵ کیلومتری زرآباد و ۳۸ کیلومتری آواجیق (هر سه در آذربایجان‌غربی) قرار داشت.
 
انتهای پیام/م
 

خسارت زلزله چالدران به واحد های مسکونی

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.