مهم‌ترین حوادث امروز دهم شهریور سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مهم‌ترین حوادث امروز دهم شهریور  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف جاروبرقی های قاچاق در بوکان 

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان گفت : تیم های عملیاتی پلیس بوکان در کنترل محور های مواصلاتی این شهرستان از یک دستگاه وانت سایپا حامل بار قاچاق ۶۰ دستگاه جارو برقی را کشف و ضبط کردند.

او افزود: ارزش ریالی کالای کشف شده ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده و در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شده که جهت طی مراحل قانونی به همراه پرونده تکمیلی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر روی جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌ های مهاباد ، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲ قاچاق کالا و ارز عبارت است از «هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.»

با توجه به ماده‌ی فوق‌ الذکر ، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل‌ و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. ( مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی ، قاچاق عوارض گمرکی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.