مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیرو‌های مسلح امروز یکشنبه ۳۱ شهریور در بجنورد برگزار شد.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و در آیین رژه نیرو‌های مسلح مرکز استان خراسان شمالی گفت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی، ایثار و ازخودگذشتگی ایثارگرانی است که هشت سال به یاد ماندنی را رقم زده و خود در تاریخ جاودانه شدند.

او دفاع مقدس را درس عبرتی برای همه دشمنان ایران اسلامی دانست و افزود: رزمندگان نشان دادند که با دست خالی، اما ایمان می‌توان در برابر دشمنانی که با تمامی تجهیزات و امکانات نظامی به میدان آمده اند، ایستاد، رزمندگان با صبر، مقاومت و وحدت به پیروزی رسیدند و اکنون نیز ما باید از پیام آن مقاومت پیروزمندانه درس بگیریم.

شجاعی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: یقینا با انسجام بین مردم و مسئولان می‌توانیم از این دوران گذر کنیم، چرا که چراغی که روشن شده است خاموش نخواهد شد.

نماینده  ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه هم اکنون در دنیا جبهه اسلام و استکبار با هم زورآزمایی می‌کنند، گفت: روح انقلاب اسلامی باید همیشه فعال عمل کند و حق نداریم منفعل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی گفت: در جنگ و در توطئه‌ها و همچنین در بحث اقتصاد باید فعال عمل کنیم و هیچگاه دست از تلاش برنداریم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی قدرتمند، مهربان، باگذشت و حتی مظلوم است، افزود: در هیچ مکانی حتی گلوله‌ای از سمت ایران شلیک نشده است و در همه جا تنها برای دفاع از خود شلیک کرده ایم و در این میان ضربه را نیز محکم فرود آورده ایم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچگاه بی‌رحم و خون‌ریز نبوده است، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس آرمان‌های خود در برابر زورگویان می‌ایستد و از مظلومان دفاع می‌کند.

سردار علی‌اکبر گرمه‌ای مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: یقینا با مقاومت مردم قهرمان ایران از این دوران سخت عبور کرده و پشت دشمن را برای همیشه به خاک خواهیم مالید.

سردار علی‌اکبر گرمه‌ای گفت: وظیفه ما در شرایط جنگ اقتصادی سخت‌تر از گذشته است و همه باید با انسجام و وحدت مقاومت کنیم تا نقشه‌های شوم دشمنان بی اثر شود.

او افزود: آمریکا اتاق جنگ را در وزارت خزانه داری خود تشکیل داده است و ما نیز باید با برنامه ریزی و مقاومت در برابر این جنگ اقتصادی بایستیم و مردم ما که همیشه و در تمامی دوران‌ها در کنار نظام بوده اند، در این مقطع نیز نظام را تنها نخواهند گذاشت.

سردار گرمه‌ای بر لزوم حمایت از کارآفرینان و صنعتگران در این شرایط سخت اقتصادی تاکید کرد و گفت: اکنون باید از شعارزدگی بیرون آمده و با برنامه‌های عملی کشور را از این بحران عبور دهیم و اگر این مهم را به سرانجام برسانیم پیروزی برای همیشه به دست خواهد آمد.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه ملت در این ۴۰ سال بی نظیر عمل کرده است، اظهار داشت: رزمندگان، ایثارگران و شهدا تربیت شده مکتب عاشورا بودند و در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه جنگیدند و حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.

او به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان به قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: آمریکا مثل افعی زخم خورده به خود پیچیده و هر روز نقشه‌ای شوم برای ساقط کردن نظام اسلامی طراحی کرد که با درانداختن جنگ تحمیلی علیه ایران، اوج خشمش را ابراز کرد.

سردار گرمه‌ای اظهار داشت: زمانی که جنگ آغاز شد، کشور ایران هنوز سازمان یافته نبود و حتی نیرو‌های مسلح آنچنانی نیز نداشتیم و کشوری که مردمش تازه انقلاب کرده بودند آمادگی چندانی برای دفاع از خود نداشت.

او افزود: در هشت سال دفاع مقدس دشمن دید که رزمندگان با دست خالی جلو می‌روند و مردم نیز با صبر و مقاومت آنان را حمایت می‌کنند و چنان جانانه جنگیدند که در طول تاریخ نظیر آنرا سراغ نداریم.

در ادامه این مراسم یگان‏‌های نمونه نیرو‌های مسلح خراسان شمالی با نمایش توانمندی‏‌های نظامی و انتظامی خود از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام/ه

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع  در بجنورد 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.