مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت:مردم در هوای طوفانی از تردد در مکان‌های پرخطر پرهیز کنند.

گرد و غبار در راه آذربایجان غربی/از تردد در مکان‌های پرخطر پرهیز شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ، امیرعباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: مردم در صورت ضرورت برای تردد نیز از نزدیک‌شدن به داربست‌های فلزی و تابلو‌های تبلیغاتی و پارک کردن خودرو‌ها در کنار این سازه‌ها خودداری کنند تا از بروز سوانح احتمالی در زمان وقوع تندباد جلوگیری شود.
 
او ادامه داد: بر اساس اطلاعیه هواشناسی امروز /۳۰ شهریور/ تندبادی با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت وارد استان می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش تندباد ممکن است خسارت‌هایی را به اماکن شهری، ساختمان‌های مسکونی، اراضی کشاورزی، باغ‌ها، زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری استان وارد کند.
 
جعفری اضافه کرد: شهروندان قبل از وقوع تندباد پشت بام منازل مسکونی خود را بررسی کنند و اشیایی را که امکان پرت شدن آن‌ها وجود دارد، در جای امن قرار دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.
 
او بیان کرد: ساکنان استان در زمان ترک منازل خود بهتر است سیستم‌های برقی و گازی را خاموش کرده و در زمان استفاده مجدد از آن‌ها نیز هواکش سیستم‌های گازی را کنترل کنند.
 
جعفری افزود: مردم تا زمان فروکش کردن تندباد از تردد در مسیر‌های کوهستانی نیز پرهیز کنند و در زمان وقوع تندباد در محل امن پناه بگیرند تا دچار سانحه نشوند.
 
او  با تاکید بر اینکه با وقوع تندباد ذرات گرد و خاک باعث آلودگی هوا می‌شود، اظهار کرد: کودکان، سالمندان و کسانی که ناراحتی ریوی یا قلبی دارند از تردد در شهر پرهیز کنند.
 
همچنین ، پیرو اطلاعیه شماره ۳۶ اداره کل هواشناسی استان ، با توجه به افزایش گرادیان خطوط همفشار، طی بعد از ظهر امروز شنبه مورخ ۹۸/۰۶/۳۰ شاهد وزش باد شدید (بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) همراه با گرد و خاک در اغلب نقاط استان خواهیم بود؛ لذا توصیه می‌گردد حتی الامکان از تردد‌های غیر ضروری در مجاورت بنا‌های نیمه کاره، فرسوده و درختان کهنسال خودداری کنند.
 
انتهای پیام/م
 

آلودگی هوا در ارومیه 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.