رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته سرعت تندباد در شهرستان اشنویه به ۹۷ کیلومتر در ساعت (۲۷ متر در ثانیه) رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالت امواج ناپایدار از روز گذشته وزش باد و رگبار باران بیشتر مناطق آذربایجان غربی را فرا گرفت و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در اشنویه ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت سرعت وزش باد در شاهین دژ و چالدران نیز به ۷۲ کیلومتر در ساعت (۲۰ متر در ثانیه) رسید و در برخی مناطق باعث شکسته شدن شاخه و برگ درختان شد و برای رفت و آمد شهروندان مشکلاتی ایجاد کرد.

وی پیش بینی کرد این وضعیت تا ساعاتی دیگر ادامه داشته باشد و در این مدت دمای هوای استان نیز به صورت نسبی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و خوی و چایپاره با دمای ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۶ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین ۱۶ و ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان‌های شمال غربی کشور بوده که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی متر است.

 

انتهای پیام/پ

 

بارش باران شدید در  مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.